Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрупенна, Інга Анатолівна-
dc.contributor.authorФортуна, Діна-
dc.date.accessioned2022-02-02T09:28:41Z-
dc.date.available2022-02-02T09:28:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3643-
dc.description.abstractВ статті обґрунтовано важливість імплементації маркетингових інструментів в антикризові програми провідних гравців туроператорського сегмента вітчизняного туристичного ринку. Відзначено, що антикризовий маркетинг спрямований на допомогу гравцям туристичного ринку ідентифікувати перспективність ринку, розробити стратегічні напрямки й обрати тактичні інструменти виходу з кризової ситуації з найменшими втратами. Розглянуто наслідки для туристичного сектора, спричинені нинішньою кризою: економічні наслідки, наслідки для засобів до існування і цілей у сфері сталого розвитку, наслідки для довкілля і зміни клімату, культурні наслідки. Зауважено, що нинішня криза формує безпрецедентні можливості трансформації взаємовідносин туризму з природою, кліматом і економікою. Відмічено інноваційні стартап-проєкти, які пропонують рішення для туристичної галузі для нівелювання наслідків пандемії, адаптації до обмежень та нових вимог. Проаналізовано діяльність найкрупніших туроператорів України в умовах сучасної кризи та їх взаємодії з туристичними агенціями та туристами: Анекс Тур, Join UP!, TUI Україна. Зроблено висновок, що, незважаючи на складну ситуацію з пандемією, карантинні обмеження та локдауни, повторні хвилі COVID-19, обмеження для в’їзду та перебування за багатьма популярними туристичними напрямками, більшість туроператорів не згорнули маркетингову активність, а адаптувалися під реалії пандемії. Відзначено, що гравці туристичного ринку України повинні враховувати низку чинників, які визначатимуть споживчу поведінку, та підбирати адекватні маркетингові антикризові інструменти.uk_UA
dc.description.abstractThe article gives grounding to importance of implementation of marketing instruments into anti-crisis programs of the main players of tourist operators segment of national tourist market. It points out that anticrisis marketing is aimed at giving assistance to tourist market players to identify the perspectives of the market, elaborate strategic trends and choose tactical instruments of exit from the crisis situation with minimal losses. It regards the consequences of the current crisis for tourist sector: economic consequences, consequences for means of living and goals of sustainable development, consequences for environment and climate, cultural consequences. It is also pointed out that the current crisis forms unprecedented possibilities of interaction transformation between tourism and nature, climate and economy. It is determined that certain innovational startup-projects can suggest solutions of saving the tourist domain from consequence of Corona virus, form added value, have tested prototype and business-plan as well as the potential for use in other countries. It accentuates attention on marketing activities connected with renovation of internal tourism, involvement of internal tourists, on the necessity to study trends, potential demand, prepare new products, establish communications with tourists with orientation to national tourist destinations. At the same time, the article describes problems that accompany tourist operators’ work with national accommodation means and absence of state program of internal tourism development with strict performance control. The article also analyses the activity of the biggest tourist operators of Ukraine in the conditions of current crisis and their interaction with tourist agencies and tourists: Anex tour, Join UP!, TUI Ukraine. It makes the conclusion that in spite of difficult situation with pandemic, quarantine restrictions and lockdowns, recurrent waves of COVID-19, restrictions of entry and stay in many popular tourist destinations, the majority of tourist operators did not terminate marketing activity, but adapted to the realities of the pandemic. It is pointed out that tourist market players of Ukraine must take into account a number of factors that will determine customer behaviour and select adequate marketing anti-crisis instruments.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectмаркетингові інструментиuk_UA
dc.subjectантикризовий маркетингuk_UA
dc.subjectантикризові програмиuk_UA
dc.subjectтуристичний маркетингuk_UA
dc.subjectтуристичний секторuk_UA
dc.subjectтуристичний ринокuk_UA
dc.subjectтуроператориuk_UA
dc.subjectmarketing instrumentsuk_UA
dc.subjectanti-crisis marketinguk_UA
dc.subjectanti-crisis programsuk_UA
dc.subjecttourist marketinguk_UA
dc.subjecttourist sectoruk_UA
dc.subjecttourist marketuk_UA
dc.subjecttourist operatorsuk_UA
dc.titleІмплементація маркетингових інструментів в антикризові програми гравців вітчизняного туристичного ринкуuk_UA
dc.title.alternativeImplementation of marketing instruments into anti-crisis programs of players of the domestic tourist marketuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue63uk_UA
dc.citation.spage52uk_UA
dc.citation.epage60uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.63.2021.248433-
Appears in Collections:Випуск 63

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-2_титул_Вип._63.pdf481.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
3-4_ЗМІСТ.pdf330.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
52-60_Крупенна_ Фортуна.pdf425.95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.