Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦибко, Наталія Олександрівна-
dc.date.accessioned2022-02-02T09:37:46Z-
dc.date.available2022-02-02T09:37:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3645-
dc.description.abstractДосліджено основні етапи та інструменти вивчення маркетингового середовища підприємства на промисловому ринку за сучасною маркетинговою методикою. Наведено приклади споживчих переваг, які необхідні для впровадження нового продукту машинобудівної галузі, із їх характеристиками. Визначено структуру внутрішніх та зовнішніх маркетингових показників машинобудівного підприємства, які лежать в основі вивчення маркетингового середовища на конкурентному ринку. Представлено модель оцінювання споживчих переваг машинобудівних підприємств.uk_UA
dc.description.abstractThe main stages of studying the marketing environment of the enterprise as a modern marketing methodology in the industrial market by its decomposition into constituent parts are considered. An example of the characterized consumer preferences required for the introduction of a new engineering industry product is suggested. The structure of internal and external marketing indicators of machine-building enterprise underlying the study of the marketing environment in a competitive market is determined. The estimation model of consumer preferences of machine-building enterprises is presented. The marketing environment in the industrial market is not just advertising and communication, it is a full range of solutions for positioning and selling products or services, as well as a strategy for development and profit of the enterprise, which constantly requires to be at the height of innovation. Research of the marketing environment of industrial enterprises in a competitive market is an effective method and a promising tool for enterprise management, ensuring the achievement of its strategic goals. The study of this issue is a whole system of components that relate to virtually all aspects of the enterprise, from production technology and management of internal processes in the enterprise and ending with distribution and advertising communications. This is a valuable asset of the enterprise, which is the basis for the formation of sustainable and long-term competitive advantages, the effective use of which is the key to successful organizational development.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectмаркетингове середовищеuk_UA
dc.subjectвивченняuk_UA
dc.subjectконкурентuk_UA
dc.subjectмашинобудівне підприємствоuk_UA
dc.subjectпромисловий ринокuk_UA
dc.subjectперевагиuk_UA
dc.subjectmarketing environmentuk_UA
dc.subjectstudyinguk_UA
dc.subjectcompetitoruk_UA
dc.subjectmachine-building enterpriseuk_UA
dc.subjectindustrial marketuk_UA
dc.subjectpreferencesuk_UA
dc.titleМаркетингове середовище промислового підприємства на сучасному конкурентному ринкуuk_UA
dc.title.alternativeMarketing environment of industrial enterprise in the modern competitive marketuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue63uk_UA
dc.citation.spage69uk_UA
dc.citation.epage74uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.63.2021.248547-
Appears in Collections:Випуск 63

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-2_титул_Вип._63.pdf481.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
3-4_ЗМІСТ.pdf330.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
69-74 Цибко.pdf470.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.