Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВардеванян, Вардан-
dc.date.accessioned2022-02-02T10:39:15Z-
dc.date.available2022-02-02T10:39:15Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3651-
dc.description.abstractУ статті описано маркетингові аспекти організації бліцконкурсу на новий логотип Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича у пандемійний період, а також типові бар’єри, з якими стикаються організатори конкурсів для навчальних закладів. Подано детальний опис методики проведення успішного конкурсу на новий логотип. Основними пунктами в організації бліцконкурсу автор визначає такі, як: чітке визначення цільової аудиторії бліцконкурсу, тривалість конкурсу, мотив участі в конкурсі потенційних учасників, проведення експертної оцінки конкурсних проєктів, текст положення про конкурс. Поетапно описуються кроки з організації бліцконкурсу. На першому етапі відбувається збір конкурсних робіт. Важливими складовими тут виступають умови конкурсу, які автор детально описує. На другому етапі відбувається експертна оцінка та затвердження нового логотипа. Успішне завершення конкурсу також залежить від добре підготовлених умов для проведення експертних оцінок та інших завершальних актів.uk_UA
dc.description.abstractThe article describes the marketing aspects of organizing a blitz contest for a new logo of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University in the pandemic period, as well as typical barriers faced by the organizers of contests for educational institutions. Such barriers include organizational barriers, financial barriers, expert and post-competitive barriers. A detailed description of the method of conducting a successful contest for a new logo is given. As the basic points in the organization of the blitz contest the author determines such as: clear definition of the target audience of the blitz contest, the duration of the contest, the motive for participating in the contest of potential participants, expert evaluation of competition projects, the text of the contest regulations. Steps to organize a blitz contest are described in stages. At the first stage there is a collection of competitive works. As important constituents here are the conditions of the contest. In the organization of the blitz contest there have been lifted restrictions to the participants, text and maintenance of terms of participation in a contest are brief, in times reduced the terms of holding contest (to one week), put right effective communication with the blitz contest participants. At the second stage there are the expert evaluation and approval of the new logo. Successful completion of the contest also depends on well-prepared conditions for expert evaluations and other final acts. The basic moments of first-minings are forming of experts' competencies and selection of experts that answer the marked competencies. In addition, it's necessary to prepare for the estimation the logos of sent competitive projects and comfortable format of expert estimation of competitive works. The clear criteria of logo project evaluations and questionnaire of expert estimates belong to such terms.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectлоготипuk_UA
dc.subjectконкурс логотипівuk_UA
dc.subjectбліцконкурс логотипівuk_UA
dc.subjectлоготип навчального закладуuk_UA
dc.subjectлоготип Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковичаuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectlogouk_UA
dc.subjectcontest of logosuk_UA
dc.subjectblitz contest of logosuk_UA
dc.subjectlogo of educational establishmentuk_UA
dc.subjectlogo of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National Universityuk_UA
dc.titleМаркетингові аспекти організації бліцконкурсу на новий логотип Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича у пандемійний періодuk_UA
dc.title.alternativeMarketing aspects of organization of blitz contest on the new logo of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University in a pandemic perioduk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue63uk_UA
dc.citation.spage125uk_UA
dc.citation.epage135uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.63.2021.248483-
Appears in Collections:Випуск 63

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-2_титул_Вип._63.pdf481.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
3-4_ЗМІСТ.pdf330.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
125-135_Вардеванян.pdf1.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.