Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3733
Title: Туристично-інформаційний центр як інвестиційно-інноваційний сегмент просування туристичних послуг
Other Titles: Tourist information center as an investment and innovativ segment of tourism promotion
Authors: Бєляєва, Світлана Станіславівна
Фрей, Людмила Володимирівна
Keywords: інвестиції;інновації;інформація;інфраструктура;кластери;комунікації;туризм;туристично-інформаційні центри;Черкаси;Україна;investment;innovation;information;infrastructure;cluster;communications;tourism;tourist information center;Cherkasy;Ukraine
Issue Date: 2015
Publisher: Збірник наукових праць ЧДТУ. Серія: Економічні науки
Abstract: Сучасний стан економіки соціального спектру життя населення України дає усі підстави стверджувати про назрілу необхідність спрямовувати значні зусилля на розвиток певних кластерів народногосподарського комплексу, серед яких вагому роль може відіграти, зокрема, внутрішній туризм. Це зумовлює стимулювання в регіонах України, в усіх адміністративно-територіальних одиницях, в окремих населених пунктах (містах, селах тощо) вільного доступу до туристично-інформаційної бази. На прикладі туристично-інформаційного центру (ТІЦ) у м. Черкаси досліджуються проблемні питання функціонування відповідних комунікаційно-інформативних суб'єктів господарювання в туристичному секторі економіки. У статті досліджено існуючий стан у сфері впливу діяльності ТІЦ, здійснено аналіз їх кращого досвіду та запропоновано напрямки активізації щодо застосування ТІЦ як інвестиційно-інноваційного сегменту для просування туристичних послуг у м. Черкаси. Робота має прикладний характер і може бути представлена для визначення напрямків дій на розгляд місцевим органам самоврядування у м. Черкаси.
The current state of the economy and social spectrum of life of the population of Ukraine gives every reason to say that there is an urgent need for significant efforts to focus on the development of individual clusters of the economic complex, among which may play an important role, including domestic tourism. This stimulates the introduction of free access to the tourist information base in the regions of Ukraine, in all administrative-territorial units, in some settlements (cities, villages, etc.). The problem of functioning of the corresponding communication and information subjects of management of tourist sphere of economy on an example of the created and inactive tourist information center (TIC) in Cherkasy is investigated. The current state in the field of impact of TIC activities is studied, the analysis of their best experience is carried out and the directions of activation concerning application of TIC as investment and innovation segment for advancement of tourist services in the city of Cherkasy are offered. The work is of an applied nature and can be presented as a definition of action for consideration by local governments of Cherkasy.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3733
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.1.39.2015.84411
Volume: 1
Issue: 39
First Page: 55
End Page: 63
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015-Бєляєва-Фрей-Znpchdtu_2015_39(1)__9.pdf298.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.