Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3906
Title: Rapid diagnosis appeal employer brand
Other Titles: Експрес-діагностика привабливості бренда роботодавця
Authors: Zakharova, Oksana
Захарова, Оксана Володимирівна
Keywords: еmployer brand;image;the company;personnel;employee turnover;human resource management;indicators of evaluation;бренд роботодавця
Issue Date: 2016
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Abstract: The aim is to develop a methodology of diagnostics of internal component of the attractiveness of the employer brand. The scientific novelty of this work consists a list of indicators of internal diagnostic component of the employer brand; quantitative determination for each of the offered indicators of borders of values in relation to the degree of attractiveness of the employer brand. The application of this worked out methodology will allow evidently to define the degree of attractiveness of the employer brand, which proposed three options – high, middle or low. These indicators were attributed nine indicators: turnover ratio retirement, staff stability factor, the factor of stability of personnel, the average age of employees, the level of staffing of the enterprise personnel, the rate of ROI (Return of investment), turnover rate prospective employees, productivity growth, earnings growth company. The choice of these indicators was related to the necessity of complex description of all personnel management's aspects. For every choicen indicators in this work decoding of semantic loading of possible quantitative values was conducted. Attention was paid to the maximum values of indicators, the approach which will negatively affect at work of enterprise and internal constituent of the employer brand. Further researches must be sent to the ground of concrete measures on the increase of internal component of the attractiveness of the employer brand, ground of indicators and expansion of amount of indicators of such estimation external constituent.
Метою статті є розробка методики експрес-діагностики привабливості бренда роботодавця. Наукова новизна міститься у характеристиці сутності бренда роботодавця та визначенні індикаторів оцінки внутрішньої складової бренда роботодавця; кількісне визначення для кожного з індикаторів граничних меж значень залежно від ступеня привабливості бренда роботодавця. Використання запропонованої методики дозволить наочно визначити ступінь привабливості бренда роботодавця, який може бути високим, середнім або низьким. До складу індикаторів було віднесень дев’ять показників: коефіцієнт обороту з вибуття, коефіцієнт сталості кадрів, коефіцієнт стабільності кадрів, середній вік працівників, рівень укомплектованості підприємства персоналом, коефіцієнт плинності перспективних працівників, показник ROI (повернення на інвестиції), темпи зростання продуктивності праці, темпи зростання прибутку підприємства. Вибір цих показників пов'язаний з необхідністю комплексної діагностики персоналу. Для кожного показника здійснено інтерпретацію можливих кількісних значень. Найбільшу увагу було присвячено максимальним значенням показників, досягнення яких негативно позначиться на роботі підприємства і внутрішньої складової бренда роботодавця. Подальші дослідження мають бути спрямованими на розробку конкретних заходів щодо збільшення внутрішньої складової привабливості бренда роботодавця, розширення кількості показників оцінки та розробку методики оцінки зовнішньої складової бренда роботодавця.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3906
ISSN: 2306-4420
Volume: 1
Issue: 41
First Page: 23
End Page: 30
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Znpchdtu_2016_41(1)__6.pdf311.63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.