Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3926
Title: Зміна підходів вищої школи до підготовки фахівців як виклик нової економіки
Other Titles: Change of high school approaches to training specialists as a challenge of new economy
Authors: Захарова, Оксана Володимирівна
Keywords: вища школа;навчальний процес;форми проведення занять;інтеграція ВНЗ і підприємства;професійне спрямування;французький досвід;ринок праці;higher school;educational process;forms of conducting classes
Issue Date: 2017
Publisher: Соціально-трудові відносини: теорія та практика
Abstract: Обґрунтовано основні проблеми вищої освіти України, що стримують наближення економіки знань в країні. Запропоновано орієнтири зміни підходів до навчального процесу підготовки бакалаврів, магістрів і PhD в Україні. В якості прикладу втілення в життя пропонованого підходу в роботі висвітлено та проаналізовано альтернативний французький досвід організації навчального процесу за принципами професіоналізації та інтеграції з суб’єктами господарювання.
The main problems of higher education in Ukraine are substantiated, which are a deterrent to the country’s achievement of the knowledge economy. Such problems included: the isolation of higher education from the real needs and opportunities of the country’s economy, the formality of the selection procedures for faculty, the imbalance between the theoretical and practical parts of the curriculum, the lack of funds for equipping the laboratory fund with innovative equipment and technologies, the abstract nature of scientific research conducted In educational institutions and inattention to talents both in the student environment and among teachers. The paper suggests the guidelines for changing the approaches to the training process for the preparation of bachelors, masters and PhD in the system of higher education in Ukraine. The basis of these benchmarks was the principle of professionalization of training and integration of VNZ with the profile subjects of management of the region and the country. As an example of the implementation of the proposed approach in work, an alternative French approach to the organization of the educational process in the agro-industrial lyceum is highlighted and analyzed, where the practical component plays a primary role.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3926
Issue: 2(14)
First Page: 131
End Page: 142
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_2_v2_removed.pdf730.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.