Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСовєтна, Альона Вікторівна-
dc.contributor.authorСовєтний, Едуард Сергійович-
dc.date.accessioned2022-11-15T10:19:08Z-
dc.date.available2022-11-15T10:19:08Z-
dc.date.issued2022-10-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4225-
dc.description.abstractУ нашій роботі аналізувалися рекламні тексти трьома мовами, зокрема сірий колір в інтер’єрній рекламі. Рідше використовуються ахроматичні кольорові позначення, але можна помітити тенденцію до активації світлих тонів – мікрополів білого та сірого кольорів. В той самий час, вони переважають у німецьких та англійських рекламних текстах.uk_UA
dc.description.abstractIn our work, advertising texts in three languages were analyzed, in particular gray color in interior advertisements. Achromatic color markings are less commonly used, but one can notice a tendency to activate light tones - microfields of white and gray colors. At the same time, they prevail in German and English advertising texts.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherWorld scientific and technical trends'2022: proceedings of International scientific conference, no 20 on October 10, 2022uk_UA
dc.subjectколірuk_UA
dc.subjectінтерєрuk_UA
dc.subjectвідтінокuk_UA
dc.subjectрекламаuk_UA
dc.subjectcolouruk_UA
dc.subjectshadeuk_UA
dc.subjectadvertisinguk_UA
dc.subjectinterioruk_UA
dc.titleMicrofield of gray color in interior advertisinguk_UA
dc.title.alternativeМікрополе сірого кольору в рекламах інтерєруuk_UA
dc.typePublication in Conference Proceedingsuk_UA
dc.citation.spage99uk_UA
dc.citation.epage103uk_UA
dc.identifier.doi10.30888/2709-1783.2022-22-01-009-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16-37-PB.pdf3.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.