Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4271
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГавриш, Ірина Іванівна-
dc.contributor.authorФень, Катерина-
dc.date.accessioned2023-01-06T09:14:45Z-
dc.date.available2023-01-06T09:14:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4271-
dc.description.abstractУ статті досліджено складові спортивної індустрії, розглянуто тенденції та перспективи спорту з погляду маркетингу. Проаналізовано підходи до визначення спортивного маркетингу. Уточнено концепцію спортивного маркетингу відповідно до розширеного підходу. Зроблено висновок, що спортивний маркетинг можна розглядати з таких позицій: як конкретне застосування теоретичних маркетингових принципів і процесів до спортивних продуктів/товарів і послуг; як маркетинг неспортивних та пов’язаних зі спортом товарів та послуг; як маркетинг спортивних організацій: особистостей, подій, діяльності спортивної організації, стратегії та іміджу. Виділено та охарактеризовано основні аспекти спортивного маркетингу: спортивна індустрія, спортивний продукт та цільові аудиторії. Розкрито специфіку спортивного маркетингу.uk_UA
dc.description.abstracthe article examines the components of the sports industry. The markets that make up the world sports industry, such as: professional sports market, the market of sports goods, the market of sports nutrition and pharmacy, the market of gambling, as bets are placed on sports, the market of eSports, taking into account the latest technologies and achievements in the market of video games, are named in the article. The trends and prospects of sports are considered. Scientific approaches to the definition of sports marketing have been studied. The concept of sports marketing has been developed in accordance with the extended approach of defining sports marketing. Based on the study of approaches to the definition of sports marketing, it is concluded that sports marketing can be considered from the following positions: as a specific application of theoretical marketing principles and processes to sports products/goods and services; as the marketing of non-sports and sportsrelated goods and services through association; and as the marketing of sports organizations and codes, their personalities, their events, their activities, their actions, their strategies and their image. The main aspects of sports marketing, such as: sports industry, sports product and target audience, are considered and characterized, and the specifics of sports marketing are determined. The authors have researched the subjects of the sports organization's microenvironment, such as competitors, consumers, suppliers, intermediaries, and the contact audience. The impact of these subjects on the marketing activity of a sports organization is determined.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherзбірuk_UA
dc.subjectспортивна індустріяuk_UA
dc.subjectспортивний маркетингuk_UA
dc.subjectконцепція спортивного маркетингуuk_UA
dc.subjectспортивний продуктuk_UA
dc.subjectспортивна послугаuk_UA
dc.subjectцільові групиuk_UA
dc.subjectспортивна організаціяuk_UA
dc.subjectsports industryuk_UA
dc.subjectsports marketinguk_UA
dc.subjectsports marketing conceptuk_UA
dc.subjectsports productuk_UA
dc.subjectsports serviceuk_UA
dc.subjecttarget groupsuk_UA
dc.subjectsports organizationuk_UA
dc.titleСпортивний маркетинг: суть, специфіка та основні суб’єктиuk_UA
dc.title.alternativeSports marketing: essence, specificity and basic subjectsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue66uk_UA
dc.citation.spage61uk_UA
dc.citation.epage68uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.66.2022.268591-
Appears in Collections:Випуск 66

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61-68_Гавриш, Фень.pdf476.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
1-2_титул.pdf483.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
3-4_зміст.pdf171.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.