Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрупенна, Інга Анатолівна-
dc.date.accessioned2023-06-08T09:31:03Z-
dc.date.available2023-06-08T09:31:03Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4402-
dc.description.abstractВ статті досліджено пропозиції маркетингових цифрових інструментів, розроблених в рамках стартап-проєктів, для учасників індустрії туризму та подорожей з огляду на сучасні поточні тенденції та тренди розвитку туристичної, гостинної та відпочинкової галузей. Розглянуто нові ніші для стартапів у туристичній індустрії (цифрові кочівники, повільний туризм, місцевий досвід, екологічний туризм, сімейний та колективний відпочинок), які зумовлені змінами в моделях подорожей, вимогах та очікуваннях людей, що планують свою наступну подорож, задовольняють важливі, але поки що повністю не задоволені потреби клієнтів (персоналізація, безпека, захист здоров’я в подорожах, логістика, мобільність). Проаналізовано рейтинги аналітичних підрозділів провідних компаній ринку Phocuswright «The State of Travel Startups», Amadeus «The Amadeus Startup Universe», «Amadeus’ Startup Universe: 14 travel tech startups to watch». Узагальнено, що стартапи охоплюють усі сектори та послуги туристичної, гостинної та відпочинкової галузей. Стартапи орієнтуються на стійкість, інклюзію, блокчейн, альтернативне житло, штучний інтелект, бази даних, безпеку. Розглянуто діяльність глобальних дистриб’юторських систем щодо оновлення своїх маркетингових інструментів за рахунок залучення молодих компаній, інвестицій у нові стартапи, в знання та технології, покращення взаємодії зі стартап-екосистемою. На основі аналізу пропозицій стартап-проєктів в індустрії туризму та подорожей зроблено висновок, що пропоновані маркетингові цифрові інструменти орієнтуються на активну цифрову трансформацію бізнесу для збільшення прибутку, оптимізації операцій, забезпечення позитивного споживчого досвіду та безпрецедентного задоволення клієнтів.uk_UA
dc.description.abstractThe article examines the offers of marketing digital tools developed as a part of startup projects for participants in the tourism and travel industry, taking into account current tendencies and trends in the development of the tourism, hospitality and leisure industries. Startups offer both pioneering ideas, business models and technologies that can fundamentally change and influence the tourism industry, as well as scalable and proven ideas that affect the future of tourism, have a reliable revenue model and a clear strategy for achieving profitability The article considers new niches for startups in the tourism industry (digital nomads, slow tourism, local experience, ecological tourism, family and group vacations), which are driven by changes in travel patterns, demands and expectations of people planning their next trip, satisfy important, but so far completely unsatisfied customer needs (personalization, security, health protection during travel, logistics, mobility). The ratings of analytical units of the leading market companies Phocuswright "The State of Travel Startups", Amadeus "The Amadeus Startup Universe", "Amadeus' Startup Universe: 14 travel tech startups to watch" have been analyzed, in which the most innovative, creative, bold, functional startups are noted, which contribute to the restoration of industries, expand opportunities for cooperation with customers and other stakeholders, accelerate the implementation of new concepts, establish cooperation within the framework of the concept of sustainable tourism of all providers of the hospitality industry. In general, startups cover all sectors and services of the tourism, hospitality and leisure industries, from pricing and revenue management to airports and corporate travel. Startups of 2022 focus on sustainability, inclusion, blockchain, alternative housing, artificial intelligence, databases, security. The activities of global distribution systems in terms of updating their marketing tools by attracting young companies, investing in new startups, in knowledge and technology, and improving interaction with the startup ecosystem are considered. The analysis of startup project proposals in the tourism and travel industry allows to conclude that the proposed marketing digital tools are focused on active digital transformation of business to increase profits, optimize operations, ensure positive consumer experience and unprecedented customer satisfaction. Digital marketing tools allow market participants to: better manage guest experiences; explore the customer journey; organize the sale of additional services, make them available for online booking; create new revenue channels, reduce costs and increase efficiency; simplify the management of experience and services; quickly personalize the experience, create personalized and easily modified offers for individual customers and large groups; access detailed performance reports; understand customer preferences and study their needs in order to create adequate business strategies of the highest level.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectстартапuk_UA
dc.subjectстартап-програмаuk_UA
dc.subjectакселераторuk_UA
dc.subjectіндустрія туризмуuk_UA
dc.subjectіндустрія гостинностіuk_UA
dc.subjectстійкий туризмuk_UA
dc.subjectмаркетингові цифрові інструментиuk_UA
dc.subjectмаркетинг туризмуuk_UA
dc.subjectмаркетинг індустрії гостинностіuk_UA
dc.subjectекосистема стартапівuk_UA
dc.subjectstartupuk_UA
dc.subjectstartup programuk_UA
dc.subjectacceleratoruk_UA
dc.subjecttourism industryuk_UA
dc.subjecthospitality industryuk_UA
dc.subjectsustainable tourismuk_UA
dc.subjectmarketing digital toolsuk_UA
dc.subjecttourism marketinguk_UA
dc.subjecthospitality industry marketinguk_UA
dc.subjectstartup ecosystemuk_UA
dc.titleМаркетингові цифрові інструменти від стартап-проєктів в індустрії туризму та подорожейuk_UA
dc.title.alternativeMarketing digital tools from startup projects in the tourism and travel industryuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue67uk_UA
dc.citation.spage24uk_UA
dc.citation.epage31uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.67.2022.278790-
Appears in Collections:Випуск 67

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-2_титул.pdf433.05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
24-31_Крупенна.pdf426.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
3-4_зміст.pdf150.36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.