Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4914
Назва: Аналіз формування базових професійних компетентностей майбутнього вчителя фізичної культури у ЗВО
Інші назви: Analysis of the formation of the basic professional competences of the future teacher of physical culture in higher educational institutions
Автори: Онопрієнко, Ольга Миколаївна
Онопрієнко, Олександр Васильович
Ключові слова: формування;аналіз;базові компетентності;сформованість;учитель фізичної культури;formation;analysis;basic competences;formation;physical culture teacher
Дата публікації: 2023
Видавництво: Людинознавчі студії. Серія: Педагогіка
Короткий огляд (реферат): У статті наведено теоретичне узагальнення й нове вирішення наукового завдання, що полягає у визначенні базових професійних компетентностей учителя фізичної культури, обґрунтуванні й експериментальній перевірці педагогічних умов їх формування в студентів у процесі вивчення фахових дисциплін. Результати дослідження свідчать про досягнення мети, виконання поставлених завдань і є підставою для основних висновків. Виявлено недостатнє обґрунтування науково-методологічних засад використання компетентнісного підходу в професійній підготовці майбутнього вчителя фізичної культури, процес якої має низку нерозв’язаних суперечностей. Досвід упровадження цього підходу невідрефлексований, зокрема не визначені педагогічні умови формування базових професійних компетентностей майбутнього вчителя фізичної культури в процесі вивчення фахових дисциплін. Визначено, що базовими професійними компетентностями майбутнього вчителя фізичної культури є: предметно-теоретична, інформаційно-дослідницька, профільна (методична, рухова, здоров’язберігальна), професійне спілкування, соціокультурна, рефлексивна й творча. Для ефективного формування кожної базової компетентності в процесі навчально-методичного й технологічного забезпечення вивчення фахових дисциплін створено такі загальні педагогічні умови: гуманістичне й рефлексивне спрямування навчально-виховного процесу та урахування його синергетичних аспектів; активізація навчання й забезпечення його інтерактивності та психологічної комфортності на основі співробітництва. Підсумковий зріз, який проведено за такою самою методикою як і на етапі констатувального експерименту, показав, що сформованість кожної базової професійної компетентності в студентів контрольної й експериментальної груп за традиційних умов навчання не досягає креативного рівня, а за умов експериментального навчання перевищує активний рівень, досягаючи креативного.
The article provides a theoretical generalization and a new solution to the scientific task, which consists in determining the basic professional competencies of a physical education teacher, substantiating and experimentally checking the pedagogical conditions of their formation in students in the process of studying professional disciplines. The results of the research indicate the achievement of the goal, the fulfillment of the tasks and are the basis for the main conclusions. Insufficient substantiation of the scientific and methodological principles of the use of the competence approach in the professional training of the future physical culture teacher was revealed, the process of which has a number of unresolved contradictions. The experience of implementing this approach is unreflected, in particular, the pedagogical conditions for the formation of the basic professional competencies of the future physical culture teacher in the process of studying professional disciplines are not defined. It was determined that the basic professional competencies of the future physical culture teacher are: subject-theoretical, informational-research, profile (methodical, motor, healthpreserving), professional communication, socio-cultural, reflective and creative. The following general pedagogical conditions have been created for the effective formation of each basic competence in the process of educational-methodical and technological support for the study of professional disciplines: humanistic and reflexive direction of the educational process and consideration of its synergistic aspects; activation of training and ensuring its interactivity and psychological comfort based on cooperation. The final cut, which was conducted according to the same methodology as at the stage of the ascertainment experiment, showed that the formation of each basic professional competence in the students of the control and experimental groups under traditional learning conditions does not reach the creative level, but under the conditions of experimental learning exceeds the active level, reaching a creative level.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4914
ISSN: 2313-2094 (print)
2413-2039 (online)
DOI: 10.24919/2413-2039.16/48.24
Випуск: 16(48)
Початкова сторінка: 168
Кінцева сторінка: 175
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
393-Текст статті-961-1-10-20230707.pdf322.9 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.