Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5183
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorШевченко, Наталія Вікторівна-
dc.contributor.authorКоломицева, Олена Віталіївна-
dc.contributor.authorСергієнко, Олександр Анатолійович-
dc.date.accessioned2024-12-09T13:12:02Z-
dc.date.available2024-12-09T13:12:02Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn2307-5740-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5183-
dc.description.abstractУ статті розглянуто особливості оптимізації стратегії STP-маркетингу аграрних підприємств на основі технологій штучного інтелекту та принципів smart-спеціалізації. Визначено роль сегментації, таргетингу й позиціонування для підвищення ефективності взаємодії з різними групами споживачів. Обґрунтовано важливість впровадження ШІ для підвищення точності ринкових прогнозів і поліпшення комунікаційних стратегій, що забезпечує інноваційний розвиток аграрних компаній. Визначено та структуровано завдання, що вирішуються штучним інтелектом у забезпеченні позиціонування аграрних компаній на ринку . Наведено типи інструментів штучного інтелекту, що відповідають завданням STP-маркетингу, представлено їх опис і проаналізовано результати застосування. Розглянуто переваги адаптації стратегії STP-маркетингу у відповідності до концепції smart-спеціалізації, що дозволяє аграрним підприємствам використовувати унікальний потенціал регіональних ресурсів, сприяючи сталому економічному й соціальному розвитку та інтеграції екологічних стандартів.uk_UA
dc.description.abstracthe article examines the features of optimizing the STP marketing strategy of agricultural enterprises based on artificial intelligence technologies and the principles of smart specialization. The role of segmentation, targeting and positioning to improve the effectiveness of interaction with different groups of consumers is defined. The importance of the implementation of AI for increasing the accuracy of market forecasts and improving communication strategies, which ensures the innovative development of agricultural companies, is substantiated. The role of AI and the concept of smart-specialization separately in the processes of segmentation, targeting and positioning have been studied. The tasks solved by artificial intelligence in ensuring the positioning of agricultural companies on the market are defined and structured. In accordance with the presented wide range of STP-marketing tasks, a system of artificial intelligence tools has been researched, systematized and presented, which includes analytical, prognostic and communication solutions that provide a versatile approach to the implementation of the company's strategy. Thetools are grouped by type: tools for tracking social networks; consumer segmentation and personalization tools; predictive analytics platforms; natural language processing (NLP) tools; image and video recognition tools; recommendation systems; tools for competitive analysis; tools for creating and optimizing content; voice search optimization tools; service automation; machinelearning algorithms. Their description and application results are given. The advantages of adapting the STP-marketing strategy in accordance with the concept of smart-specialization, which allows agricultural enterprises to use the unique potential of regional resources, contributing to sustainable economic and social development and the integration of environmental standards, are considered.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectсегментаціяuk_UA
dc.subjectтаргетингuk_UA
dc.subjectпозиціонуванняuk_UA
dc.subjectАІuk_UA
dc.subjectаграрні підприємстваuk_UA
dc.subjectsegmentationuk_UA
dc.subjecttargetinguk_UA
dc.subjectpositioninguk_UA
dc.subjectagricultural enterprisesuk_UA
dc.titleОптимізація стратегії STР-маркетингу аграрних компаній регіону на основі штучного інтелекту та принципів smart-спеціалізаціїuk_UA
dc.title.alternativeOptimization of STR marketing strategy of agricultural companies in the region based on artificial intelligence and principles of smart specializationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume332uk_UA
dc.citation.issue4uk_UA
dc.citation.spage441uk_UA
dc.citation.epage446uk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-67-
Располагается в коллекциях:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Оптимізація стратегії STP_2024.pdf317.86 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.