Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5661
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБаранюк, Діана Сергіївна-
dc.date.accessioned2025-06-06T11:01:50Z-
dc.date.available2025-06-06T11:01:50Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5661-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню концепції SMART у маркетингу туристичних дестинацій, актуальність чого обумовлена зростаючою роллю цифрових технологій у забезпеченні їх стійкого розвитку та інноваційного управління. В умовах постійних змін споживчих пріоритетів та підвищених очікувань щодо комфорту, безпеки й екологічності концепція SMART-дестинацій є ключовим вектором розвитку сучасного туризму. Впровадження розумних технологій не лише дозволяє покращити якість туристичних послуг, а й сприяє соціально-економічному зростанню регіонів. Інструменти аналізу даних, автоматизовані системи моніторингу та прогнозування допомагають ухвалювати обґрунтовані рішення, визначати стратегічні пріоритети та моделювати потенційні сценарії розвитку. Механізм функціонування SMART-дестинацій забезпечує збалансоване управління туристичними потоками та мінімізує негативний вплив на довкілля й інфраструктуру, в цілому визначаючи концепцію не лише як таку, що стимулює прогрес у туристичній галузі, а й дозволяючи розглядати її як чинник сприяння гармонійному розвитку суспільства загалом. Метою статті є опис механізму та результатів трансформації туристичних дестинацій відповідно до визначених ключових характеристик концепції SMART. У межах дослідження концепції SMART у маркетингу туристичних дестинацій було застосовано аналітичний метод для впорядкування та критичного осмислення наукових і прикладних джерел, що висвітлюють фактори впливу, особливості функціонування визначеного типу територій. З метою обґрунтування механізму формування SMART-дестинації використовувалися методи синтезу та узагальнення, що дозволили відобразити й охарактеризувати рівні та результати процесу. У статті розглянуто суть концепції SMART-напрямку, акцентовано увагу на наявності унікальних конкурентних переваг дестинацій такого типу. З метою виокремлення характеристик SMARTдестинацій відображено та проаналізовано підходи щодо трактування цього поняття. На основі аналізу цілісної моделі, яка концептуалізує розумні дестинації, запропоновано й описано механізм їх формування та функціонування, що охоплює стратегічно-реляційний, інструментальний, прикладний рівні. Стратегічно-реляційний рівень включає управління, забезпечення сталого розвитку, доступності, впровадження інновацій; інструментальний рівень – цифровий зв’язок та інтелектуальні технології, а прикладний – розумні рішення. В сукупності рівні механізму забезпечують реалізацію завдань формування нового туристичного досвіду, впливу на бізнес-середовище, а також створення додаткових економічних, соціальних, культурних, політичних та екологічних цінностей. Запропонований підхід є корисним з позицій визначення вектора адаптації існуючої інфраструктури традиційних туристичних локацій до концепції SMART у розрізі забезпечення сталого розвитку, оптимізації ресурсів та підвищення їх конкурентоспроможності.uk_UA
dc.description.abstractThe article explores the concept of SMART in tourism destination marketing, the relevance of which is due to the growing role of digital technologies in ensuring their sustainable development and innovative management. In the context of constantly changing consumer priorities and heightened expectations regarding comfort, safety, and environmental sustainability, the concept of SMART destinations represents a key vector for the development of modern tourism. The implementation of SMART technologies not only improves the quality of tourism services but also fosters socio-economic growth in regions. Data analysis tools, automated monitoring, and forecasting systems help to make informed decisions, determine strategic priorities, and model potential development scenarios. The functioning mechanism of SMART destinations ensures balanced management of tourist flows and minimises negative impacts on the environment and infrastructure, positioning the concept not only as a driver of progress in the tourism industry but also as a factor contributing to the harmonious development of society as a whole. The aim of the study is to describe the mechanism and results of transforming tourism destinations in accordance with the key characteristics of the SMART concept. Within the framework of researching the SMART concept in tourism destination marketing, an analytical method was applied to systematise and critically evaluate scientific and practical sources that highlight the factors of influence and the functional features of a certain type of territories. To substantiate the mechanism of forming SMART destinations, synthesis and generalisation methods were used, which allowed for the reflection and characterisation of the levels and outcomes of the process. The article examines the essence of the SMART concept, emphasising the unique competitive advantages of such destinations. To identify the characteristics of SMART destinations, various approaches to interpreting this concept are analysed and presented. Based on the analysis of a holistic model that conceptualises SMART destinations, a mechanism for their formation and functioning is proposed and described. This mechanism encompasses strategic-relational, instrumental, and applied levels. The strategic-relational level includes management, ensuring sustainable development, accessibility, and the implementation of innovations; the instrumental level involves digital communication and intelligent technologies; and the applied level focuses on SMART solutions. Taken together, these levels of the mechanism ensure the realisation of tasks such as creating new tourism experiences, influencing the business environment, and generating additional economic, social, cultural, political, and environmental values. The proposed approach is useful from the standpoint of determining the vector of adaptation of the existing infrastructure in traditional tourism locations to the SMART concept, ensuring sustainable development, optimising resources, and enhancing their competitiveness.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectSMART-дестинаціяuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectдоступністьuk_UA
dc.subjectінтелектуальні технологіїuk_UA
dc.subjectрозумні рішенняuk_UA
dc.subjectSMART destinationuk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectaccessibilityuk_UA
dc.subjectintelligent technologiesuk_UA
dc.subjectSMART solutionsuk_UA
dc.titleКонцепція SMART у маркетингу туристичних дестинацій: суть, механізми та інструментиuk_UA
dc.title.alternativeThe concept of SMART in tourism destination marketing: essence, mechanisms, and toolsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume26uk_UA
dc.citation.issue1(74)uk_UA
dc.citation.spage92uk_UA
dc.citation.epage100uk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24025/2306-4420.1(74).2025.326305-
Appears in Collections:Том 26. Випуск 1(74)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-4_титул.pdf391.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
7-8_ЗМІСТ.pdf324.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
92-100_Баранюк.pdf905.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.