Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/987
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоломицева, Олена Віталіївна-
dc.contributor.authorЧепурда, Лариса Михайлівна-
dc.contributor.authorВасильченко, Лідія Сергіївна-
dc.contributor.authorKolomytseva, O.-
dc.contributor.authorChepurda, L.-
dc.contributor.authorVasilchenko, L.-
dc.date.accessioned2020-02-28T12:29:49Z-
dc.date.available2020-02-28T12:29:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn(Print) 2307-6968-
dc.identifier.issn(Online) 2663-2209-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/987-
dc.description.abstractВ статті досліджено сучасний стан регіонального ринку освітніх послуг, розкрито необхідність застосування комунікаційної підтримки та маркетингових інструментів на ринку освітніх послуг з метою донесення інформації до цільової аудиторії та вдалого позиціонування закладів освіти регіону. Розглянуто засоби маркетингових комунікацій, які використовуються на регіональному ринку освітніх послуг для налагодження довготривалих взаємовідносин зі споживачами та іншими контактними аудиторіями. Відзначено, що в нинішніх умовах функціонування поряд з традиційними інструментами для просування освітніх послуг, регіональні заклади вищої освіти активно використовують стратегію агресивного маркетингу. Наголошено, що альтернативою агресивного маркетингу сьогодні може стати лише Digital маркетинг, вплив якого в системі маркетингових комунікацій значно зріс останнім часом в зв’язку з розвитком телекомунікаційних і цифрових технологій, мобільних пристроїв, комп’ютерної техніки та інтернету. Зазначено, що важливою складовою комунікаційної політики є взаємодія закладів освіти з бізнесом та регіональними центрами зайнятості, які надають інформацію про можливості працевлаштування випускників та прогнозують попит на окремих фахівців на ринку праці. Констатовано, що інформаційно-комунікаційну політику на ринку освітніх послуг можна вести не лише в межах України, а й за кордоном, позиціонуючи Україну, як країну з доступною, якісною освітою і комфортними умовами для проживання. Доведено, що система маркетингових комунікацій, разом модернізованими цифровими каналами комунікацій, здатна забезпечити координацію методів і засобів просування послуг на регіональному освітньому ринку з метою задоволення потреб ринку праці та споживачів.uk_UA
dc.description.abstractThe article investigates the current state of the regional market for educational services, reveals the need to use communication support and marketing tools in the market of educational services in order to bring information to the target audience and the successful positioning of educational institutions in the region. The marketing communication tools used in the regional market of educational services to establish long-term relationships with consumers and other contact audiences are considered. It is noted that in the current conditions of functioning alongside traditional tools for promoting educational services, regional higher education institutions are actively using the strategy of aggressive marketing. It is emphasized that the alternative to aggressive marketing today can be only Digital marketing, whose influence in the marketing communications system has increased significantly in recent years due to the development of telecommunication and digital technologies, mobile devices, computer technology and the Internet. An important component of communication policy is the interaction of educational institutions with business and regional employment centers, which provide information on employment opportunities for graduates and predict the demand for individual specialists in the labor market. It is stated that the information and communication policy in the market of educational services can be conducted not only within Ukraine, but also abroad, positioning Ukraine as a country with affordable, quality education and comfortable living conditions. It is proved that the marketing communication system, together with the modernized digital communication channels, is able to ensure coordination of methods and means of promotion of services in the regional educational market in order to meet the needs of the labor market and consumers.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВчені записки Університету «КРОК»uk_UA
dc.subjectрегіональний ринок освітніх послугuk_UA
dc.subjectмаркетингові комунікаціїuk_UA
dc.subjectмаркетингові інструментиuk_UA
dc.subjectкомунікаційна політикаuk_UA
dc.subjectагресивний маркетингuk_UA
dc.subjectregional market of educational servicesuk_UA
dc.subjectmarketing communicationsuk_UA
dc.subjectmarketing toolsuk_UA
dc.subjectcommunication policyuk_UA
dc.subjectaggressive marketinguk_UA
dc.titleКомунікаційна підтримка у формуванні регіонального ринку освітніх послугuk_UA
dc.title.alternativeCommunication support in the formation of regional market of educational servicesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue3 (55)uk_UA
dc.citation.spage110uk_UA
dc.citation.epage116uk_UA
dc.identifier.doi10.31732/2663-2209-2019-55-110-116-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вчені записки Університету_№3(55).pdf4.86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.