Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1209
Title: Використання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підприємств
Other Titles: The use of marketing communicative technologies in companies innovative development
Authors: Коломицева, Олена Віталіївна
Боковня, Анжеліка Олегівна
Бурцева, Тетяна Іванівна
Keywords: інноваційний розвиток;інновації;інноваційна продукція;маркетинг інновацій;маркетингові комунікаційні технології;краудсорсинг;груповий інтелект;innovative development;innovation;innovative products;innovation marketing;marketing communication technologies;crowdsourcing;group intelligence
Issue Date: 2016
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету
Abstract: Використання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підпри- ємств створює відповідні умови і механізми, які стимулюватимуть інноваційну діяльність та впро- вадження її результатів у господарчу практику підприємств. У статті розглянуто одну з найсучас- ніших і, на нашу думку, одну з найбільш прийнятних за сьогоднішніх умов технологій використання наявного потенціалу, яким є людський інтелект. Технологія краудсорсингу ґрунтується на застосу- ванні групового інтелекту, принципах самовираження і самореалізації особистості й придатна для вирішення важливих завдань соціально-економічного розвитку підприємств, у тому числі інновацій- них. Передумовою використання краудсорсингу як чинника успішного інноваційного розвитку підпри- ємств є поширення сучасних інформаційних технологій і можливість їх застосування учасниками інноваційних процесів. В умовах недостатнього фінансового забезпечення інноваційних процесів кра- удсорсинг може стати дієвим засобом створення і комерціалізації інноваційної продукції без значних вкладень економічних ресурсів.
Today the improvement of economic circumstances in Ukraine should be based on renewal and modernization processes, on creating new innovative solutions, that will increase the competitiveness of domestic companies and the country in general. The world experience shows, that innovations are considered as the most important catalyst of long-term economic development of companies and the main factor that helps to keep sustained positions in the processes of globalization. Those countries, that have an extensive innovative infrastructure and appropriate financial, legal and information resources, are the leaders of technological, social and economic development. Disproportions in the development of institutional environment show, that the future of national economy significantly depends on the dynamics of knowledge development as the most stable source. The mobilization of intellectual potential based on modern technologies, including marketing ones, can become an effective factor in innovative development of companies. The crowdsourcing is one of effective technologies in the system of marketing communications. Crowdsourcing technology is based on the use of group intelligence, principles of individual self-expression and self-realization and it can be applied to solve important tasks in social-economic development of companies, including innovative ones. In the conditions of low financial support of innovative processes the crowdsourcing can become a powerful tool to create and commercialize innovative products without a significant investment of economic resources.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1209
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.2.42.2016.120081
Volume: 2
Issue: 42
First Page: 5
End Page: 13
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
120081-255623-1-SM.pdf411.73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.