Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1505
Title: Accelerated teaching a foreign language: a new old method
Other Titles: Прискорене навчання іноземної мови: новий старий метод
Authors: Vovk, Olena
Keywords: Suggestopedia;suggestive strategies;psychological barriers;music therapy;peripheral and implicit learning;pedagogical experiment;комунікативна взаємодія;іншомовна комунікативна компетентність;майбутні судноводії;англійська для спеціальних цілей;професійна комунікативна діяльність
Issue Date: 2020
Publisher: Language: codification, competence, communication
Abstract: The article defines the conceptual framework of intensive teaching and learning based on the premises of Suggestopedia, presents an integrated overview of the groundwork of this method, analyzes its procedure, structure, advantages and flaws, shows the results of the pedagogical experiment conducted within the framework of Suggestopedia. The results of the experimental training in written and oral communication revealed positive dynamics of fostering students’ English proficiency, which significantly affected the quality of their mental and speech performance as well as the acquired level of foreign language expertise.
Вимога сьогодення розробити оптимальний метод навчання іноземної мови, що займає менше часу й потребує мінімальних зусиль, зумовлює потребу розробити нову методологію, використовуючи перевірені часом методи викладання й учіння, які могли б значно скоротити сам процес навчання, одночасно досягаючи максимального комунікативного результату від суб’єктів пізнання
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1505
ISSN: 2707-0573
2707-112Х (online)
DOI: 10.24025/2707-0573.1(2).2020.200781
Issue: 1(2)
First Page: 59
End Page: 71
Appears in Collections:№1(2)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdfVovk280.4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Зміст.pdf238.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Титул.pdf421.27 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.