Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1520
Title: Інновації в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг
Other Titles: Innovations in the planning of the sale of the tourist product and its individual services
Authors: Фрей, Людмила Володимирівна
Keywords: туристична галузь;туристичні підприємства;планування продажу;продуктові інновації;процесні інновації;збутова діяльність;tourism industry;tourism enterprises;sales planning;product innovations;process innovations;marketing activities
Issue Date: 2020
Publisher: Інновації та технології в сфері послуг і харчування
Abstract: У роботі досліджено сучасні інноваційні концепції та підходи в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг на туристичному підприємстві. Стаття присвячена виокремленню основних продуктових та процесних інновацій в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг на туристичних підприємствах. Розглянуто основні етапи в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг, визначено основні види інноваційного туризму туристичних підприємств. Встановлено, що з метою удосконалення діяльності туристичного підприємства, необхідно проводити зміни в плануванні продажу туристичного продукту та окремих послуг, зокрема шляхом застосування інноваційних методів аутсорсингу, бенчмаркінгу та реінжинірингу. На сучасному етапі розвитку туристичної галузі необхідним є використання інноваційних технологічних процесів та ресурсів збуту туристичного продукту, а саме: електронного бронювання, електронного інформування, моделювання турів, застосування мобільних додатків, ретаргетингу, та інших методів та технологій. Важливо необхідними є інноваційні напрями Інтернет-інформування споживачів туристичних продуктів, а саме: через тематичні форуми, блоги, контекстну рекламу, соціальні мережі, пошукові системи та сайти, купівлю посилань, лінкбайтинг, RSS та інші. Автор пропонує найдієвіші варіанти просування туристичного продукту в соціальних мережах. Автором вирішено питання виокремлення інновацій у збутовій діяльності туристичних підприємств. Запропоновані заходи з планування продажу туристичного продукту та окремих послуг туристичних підприємств, які дозволять максимально наблизити споживача до туристичного оператора та значно зміцнять конкурентоспроможність на туристичному ринку. Запропоновані автором заходи будуть, безумовно, сприяти плануванню продажу туристичного продукту та окремих послуг.
The paper investigates modern innovative concepts and approaches in planning the sale of a tourist product and individual services at a tourism enterprise. The basic stages in planning the sale of tourist product and individual services are considered, the main types of innovative tourism of tourism enterprises are determined. The author found that in order to improve the activity of the tourist enterprise, it is necessary to make changes in the planning of the sale of the tourist product and individual services, in particular by applying innovative methods of outsourcing, benchmarking and re-engineering. At the present stage of development of the tourism industry, it is necessary to use innovative technological processes and resources for marketing the tourism product, namely, electronic booking, electronic information, modeling of tours, use of mobile applications, retargeting, and other methods and technologies. Important are the innovative directions of online information for consumers of tourism products, namely through thematic forums, blogs, contextual advertising, social networks, search engines and sites, link shopping, link biting, RSS and others. The author offers the most effective ways of promoting the tourist product on social networks. The purpose of the article is to highlight the main product and process innovations in planning the sale of tourism product and individual services at tourism enterprises. The author solved the issue of highlighting innovations in marketing activities of tourism enterprises. Measures are proposed to plan the sale of the tourist product and individual services of tourist enterprises, which will allow bringing the consumer closer to the tourist operator and will enhance competitiveness in the tourist market greatly. In todayʼs society, when information systems are developing, new technologies are being introduced, the tourism business, such a multifaceted and changing one has to keep up with them. Therefore, the measures proposed by the author will certainly contribute to the planning of the sale of the tourist product and individual services
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1520
ISSN: 2708-4949
DOI: 10.24025/2708-4949.1.2020.204089
Issue: 1
First Page: 57
End Page: 64
Appears in Collections:№1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdfФрей231.64 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf77.95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf100.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.