Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1705
Title: Особливості комунікацій в маркетингу малих підприємств ресторанного бізнесу
Other Titles: Peculiarities of communications in the marketing of small enterprises in restaurant business
Authors: Буднікевич, Ірина Михайлівна
Крупенна, Інга Анатолівна
Костинян, Андрій Андрійович
Keywords: маркетинг малих підприємств;комунікації;маркетингові комунікації;ресторанний бізнес;політика просування;комунікаційні інструменти;small enterprises marketing;communications;marketing communications;restaurant business;promotion policy;communicational instruments
Issue Date: 2020
Abstract: У статті досліджено особливості комунікацій в маркетингу малих підприємств ресторанного бізнесу. Авторами конкретизовано специфіку маркетингової діяльності малих підприємства, яка впливає на вибір комплексу маркетингових інструментів та комунікаційних технологій. Узагальнено та прокоментовано напрями маркетингової діяльності для малого підприємства за підходом Джона Янча. Відзначено, що створення ефективного маркетингового бюджету вимагає глибокого занурення у воронку продажів, зміну підходів до її розуміння, інтеграції маркетингу з продажами, комунікаційної підготовки споживача до купівлі. Акцентовано увагу на доцільності застосування малими підприємствами ресторанного бізнесу інструментів локального маркетингу, який спрямований на ефективні комунікації з цільовою аудиторією в певному «ідеальному» місці. Встановлено, що власники ресторанних закладів свої конкурентні стратегії та комунікаційні кампанії мають формувати з урахуванням уподобань, потреб і переваг нових поколінь споживачів. Зроблено висновок, що малий бізнес, який частково або повністю веде бізнес онлайн, повинен мати цифрову маркетингову стратегію. Розглянуто нові комунікаційні інструменти, малобюджетні технології маркетингових комунікацій. Визначено перспективні напрями удосконалення маркетингової комунікаційної політики малих підприємств ресторанного ринку.
The article investigates the peculiarities of communications in the marketing of small enterprises in restaurant business which influence the choice of marketing instruments and communication technologies. It generalizes and comments on trends of marketing activities for small business according to John Yunch approach stating that the creation of an effective marketing budget requires a deep immersion into the sales funnel, a change in approaches to its understanding, integration of marketing with sales, communicational preparation of the consumer to buy. Emphasis is placed on the expediency of small enterprises in the restaurant business to use local marketing tools, which is aimed at effective communication with the target audience in a certain "ideal" place. It is established that restaurants owners should form their competitive strategies and communication campaigns taking into account the preferences, needs and advantages of new generations of consumers. It is concluded that a small business that partially or completely runs its business online should have a digital marketing strategy. New communication tools as well as low-budget technologies of marketing communications are considered. Perspective directions of improvement of marketing communication policy of small enterprises of restaurant business are determined. The following should be noted as promising areas for improving the marketing communication policy of small enterprises in the restaurant market: the use of digital marketing tools and the development of digital marketing strategy; integrated application of low-budget funds and traditional technologies of marketing communications; creation of a platform for service (ordering and delivery) of local restaurants; development and promotion of new proposals with an emphasis on combined, group, special orders; use of "guerrilla marketing" tools; orientation of communications to emphasize the hygiene and safety of customers; introduction of augmented reality technologies in communication; PR-companies of social responsibility of small business in local markets
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1705
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.0.58.2020.213424
Issue: 58
First Page: 68
End Page: 75
Appears in Collections:Випуск 58

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdfБуднікевич341.73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf438.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf178.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.