Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1963
Title: Кризові комунікації під час пандемії COVID-19
Other Titles: Crisis communications during the COVID-19 pandemic
Authors: Скорук, О.П.
Keywords: комунікації;кризові комунікації;пандемія;стратегія;регламент;інтерпретація;комунікативні аспекти;аспекти кризових ситуацій;communications;crisis communications;pandemic;strategy;regulations;interpretation;communicative aspects;aspects of crisis situations
Issue Date: 2020
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Abstract: У статті розглянуто та досліджено систему комунікації під час пандемії на території України. Проаналізовано зміни в системі кризової комунікації на період стресової ситуації в державі та незмінні аспекти. Розглянуто інформаційну політику і комунікаційну стратегію у разі пандемії. Проаналізовано причини зривів постачання продукції та економічного колапсу в державі. Також розглянуто зміни у зовнішньому середовищі підприємств та можливості прийняття практичних рішень, які варто реалізувати, щоб забезпечити безперервність організації в умовах зростаючої загрози, в т. ч. відповідні структури та процедури антикризового управління, реорганізація режиму роботи команд, відповідна інфраструктура та підтримка інструментів, відповідне управління комунікаціями або ланцюгами поставок.
The development of the Ukrainian state as one of the members of the world community is directly related to the process of solving problems of public administration, social development of crisis communication, which is impossible without scientific substantiation of the main directions of administrative and organizational creation of our statehood, theoretical and methodological basis, the functioning of public authorities in the field of protection of the population and the territory of Ukraine from the effects of a pandemic. This article considers and investigates the communication system during the pandemic in Ukraine. Changes in the system of crisis communication for the period of stress situation in the state and constant aspects are analyzed. The information policy and communication strategy in case of the pandemic are considered. The reasons for supply disruptions and economic collapse in the country are analyzed. Changes in the external environment of enterprises and opportunities for practical decisions that should be implemented in order to ensure the continuity of the organization in the face of growing threats, including appropriate crisis management structures and procedures, team reorganization, appropriate infrastructure and tool support, appropriate communications or supply chain management, are also considered. The information support of all organizational structures and the population is considered as a key factor of effective functioning, economic growth, socio-political stability and development of democratic principles in state governance. As a result, the ways and possibilities of crisis management of the activities of various organizational structures and the state as a whole, in the pandemic and unknown threats are analyzed. And also the crisis with its certain structure and life cycle is analyzed in detail, for approximate forecasting of its development and possible ways of the decision of the arisen problem. The construction of possible steps to neutralize crisis situations is considered and a number of conclusions are made for the continuous operation of enterprises and organizations
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1963
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.1.59.2020.221023
Issue: 59
First Page: 118
End Page: 123
Appears in Collections:Випуск 59

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-2_титул_Випуск 59.pdf480.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
3-4 зм_ст_59.pdf262.35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
118-123 Скорук.pdf445.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.