Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2093
Название: Fundamentals of the quality management system of outgoing tour operating in "Interaviaservis" tourism company
Другие названия: Фундаментальні засади системи управління якістю виїзного туроперейтингу в компанії «Інтеравіасервіс»
Авторы: Gladkey, Alexandr
Гладкий, Олександр Віталійович
Ключевые слова: tourism buInteraviaservissiness;outgoing tour operating;quality management;туристичний бізнес;виїзний туроперейтинг;Інтеравіасервіс;управління якістю
Дата публикации: 2020
Издательство: Інновації та технології в сфері послуг і харчування
Краткий осмотр (реферат): This article summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on quality management in outgoing tour operating. The main purpose of the study is the increase in profitability and competitiveness of tourism enterprise due to improvement of the quality of tourist products; consolidation of economic stability of the enterprise and cost reduction; ensuring systemic and targeted influence on the parameters of the quality of tourism services in the direction of their continuous increase; compliance with the requirements of legislative acts in the field of consumer protection. Systematization of literature sources and approaches to solving the problem of quality management in outgoing tour operating is shown in the works of Tkachenko T. I., Brych V. Ya., Kovalskyi V. S., Goncharenko V. G., Royina O. M. The urgency of solving this scientific problem is that quality management has become the main driver of the development of outgoing tour operating. The study of quality management in outgoing tour operating in the article is carried out in the following logical sequence: analysis of quality management system, investigation of the essence of outgoing tour operating and investigations of "Interaviaservis" Tourism Company. The methods of formalization, algorithm development, descriptive, analytical and synthetic methods have become methodical tools of the conducted research. The process of quality management in outgoing tour operating in "Interaviaservis" company is the object of the study, because it is a set of theoretical, methodological and practical issues related to the development of quality management strategies of outgoing tour operating. The article presents the results of an empirical analysis of "Interaviaservis" Tourism Company that realizes the mechanisms of outgoing tour operating, which has shown the development of quality management strategies. The study empirically confirms and theoretically proves the system of successive procedures of outgoing tour operating presented in "Interaviaservis" Tourism Company. The results of this study may be useful for various tourism companies for the development of quality management system in outgoing tour operating.
У статті узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії управління якістю виїзного туроперейтингу. Основна мета дослідження ‒ підвищення прибутковості та конкурентоспроможності туристичного підприємства за рахунок підвищення якості туристичної продукції; закріплення економічної стабільності підприємства та зниження витрат; забезпечення системного та цілеспрямованого впливу на параметри якості туристичних послуг у напрямі їх постійного підвищення; дотримання вимог законодавчих актів у сфері захисту споживачів. Систематизацію джерел літератури та підходи до вирішення проблеми управління якістю виїзного туроперейтингу висвітлено в роботах Ткаченко Т. І., Брич В. Я., Ковальського В. С., Гончаренко В. Г., Роїної О. М. Актуальність вирішення цієї наукової проблеми полягає в тому, що управління якістю стало головним рушієм розвитку виїзного туроперейтингу. Дослідження управління якістю виїзного туроперейтингу в статті здійснено в такій логічній послідовності: аналіз системи управління якістю, дослідження сутності виїзного туроперейтингу та дослідження туристичної компанії «Інтеравіасервіс». Методичними інструментами проведеного дослідження стали методи формалізації, розробки алгоритмів, описового, аналітичного та синтетичного. Об’єктом дослідження є процес управління якістю виїзного туроперейтингу компанії «Інтеравіасервіс», оскільки цей процес є сукупністю теоретичних, методологічних та практичних питань, пов’язаних з розробкою стратегій управління якістю виїзного туроперейтингу. У статті представлено результати емпіричного аналізу туристичної компанії «Інтеравіасервіс», що реалізує механізми виїзного туроперейтингу, що засвідчило розробку стратегій управління якістю. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить систему послідовності процедур розвитку виїзного туроперейтингу, що склалася в туристичній компанії «Інтеравіасервіс». Результати цього дослідження можуть бути корисними різним туристичним компаніям для розвитку системи управління якістю виїзного туроперейтингу
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2093
ISSN: 2708-4949
DOI: 10.24025/2708-4949.2.2020.213389
Выпуск: 2
Первая страница: 13
Последняя страница: 22
Располагается в коллекциях:№2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
4.pdfГладкий384.37 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
зміст.pdf77.01 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
титул.pdf92.92 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.