Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2796
Название: Pedagogical aspects of the development of teacher's digital competence
Авторы: Sira, Larisa
Semeniako, Yulia
Makhynia, Nataliia
Baibakova, Olga
Demianenko, Olena
Махиня, Наталія Володимирівна
Ключевые слова: digital;competence;development;teacher
Дата публикации: 2021
Издательство: Laplage em Revista
Краткий осмотр (реферат): The article defines the criteria and levels of manifestation of digital competence, presents the experience of forming the digital competence of a HEIs modern teacher. The purpose of the study is to identify a mobile system of pedagogical aspects, based on which the digital diagrams of HEIs teachers are formed. The article describes the concept of "digital competence" in pedagogy, sociology, psychology, teaching methods. Empirical (observation, experiment, comparison), qualimetric (statistical calculation), and modeling (model creation, forecasting) methods were used to form the methodological base. Itis established that the concept of digital competence of the teacher is an integral element in the learning environment of the HEIs, which is based on the basic pedagogical aspects. The practical significance of the intelligence results is directed to theimplementation of the provisions of the digitizer model.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2796
ISSN: 2446-6220
DOI: 10.24115/S2446-6220202172851p.527-539
Том: 7
Выпуск: 2
Первая страница: 527
Последняя страница: 539
Располагается в коллекциях:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
851-Texto do Artigo-1340-5-10-20210607.pdf422.83 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.