Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3016
Title: Структура, зміст та форми заняття з фізичного фиховання у ВНЗ
Other Titles: Structure, content and form of physical education in high school
Authors: Онопрієнко, Ольга Миколаївна
Онопрієнко, Олександр Васильович
Мариненко, Степан Ігорович
Keywords: фізичні вправи;педагог;студенти;заняття;рухові якості;навантаження;exercise;teacher;students;class;quality motor;load
Issue Date: 2015
Publisher: Науковий огляд
Abstract: У статті авторами піднімається проблема сьогодення, що спонукає змінювати вимоги до фізичної підготовленості студентів. Фізична культура є одним із найбільших економічних і вигідних засобів профілактики захворювання, зміцнення організму, підвищення розумової та фізичної працездатності, організації повноцінного відпочинку. Саме тому дослідження та вивчення структури та форм заняття з фізичного виховання допоможе викладачам у подальшому справляти правильний педагогічний вплив , а також забезпечити достатній рівень навантаження на заняттях шляхом досягнення оптимальної інтенсивності і необхідної кількості повторення вправ.
In the article the authors present a problem rises, prompting the change of physical fitness requirements for students. Physical education is one of the most economic and profitable means of preventing disease, strengthen the body, increase mental and physical performance, organization of recreation. That is why the research and study of the structure and form of physical education classes help teachers further make proper pedagogical impact, and to ensure an adequate level of stress in the classroom through optimal intensity and the required number of repetition exercises.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3016
ISSN: 2311-4509 (print)
2311-14517 (online)
Volume: 10
Issue: 20
First Page: 54
End Page: 62
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
img394.jpg1.43 MBJPEGThumbnail
View/Open
619-2584-1-PB.pdf276.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.