Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3041
Назва: Content-criteria of psycholinguistic portrait’s semantic category for researching the group propaganda
Інші назви: Контент-критерії семантичної категорії психолінгвістичного портрету для дослідження групової пропаганди
Контент-критерии семантической категории психолингвистического портрета для исследования групповой пропаганды
Автори: Tarasenko, Yaroslav
Тарасенко, Ярослав Володимирович
Ключові слова: content analysis;semantic particle;core of semantics;categories of psycholinguistic portrait;classification of semantic category components;the content-criteria table;psycholinguistic influence;counteracting the group propaganda;контент-аналіз;семантична частка;ядро семантики;категорії психолінгвістичного портрету;класифікація складників семантичної категорії;таблиця контент-критеріїв;психолінгвістичний вплив;протидія груповій пропаганді.
Дата публікації: 2020
Видавництво: Безпека інформації
Короткий огляд (реферат): The content-criteria table of propagandist’s psycholinguistic portrait for researching the group propa-ganda was constructed in the article on the basis of classifying the psycholinguistic portrait’s semantic category components. The study results can be used in constructing a propagandist’s psycholinguistic portrait based on the identified group of psychological influence semantic components that require research. The semantic category com-ponents of the prop-agandist’s psycholinguistic portrait were classified by applying the content analysis method of the semantic particle in texts with psycholinguistic influence signs. A table of 17 content-criteria for the single propagandist’s psycholinguistic portrait was constructed based on the classified components of the propagandist’s psycholinguistic portrait semantic category. A table of 16 content-criteria for a psycholinguistic portrait of propa-gandists' group was constructed by means of studying the territorially remote multiple sources, which allows re-searching the group propaganda. The content-criteria number expansion, taking into account the perception worlds' multiplicity of both the propagandists' group and persons being influenced require further research. The effectiveness of the developed content analysis method of the semantic particle was proved. Checking the corre-spondence of defined categorical features to the real psycholog-ical profile showed a result of 82%, which gives a reason to consider the content-criteria table as maximal accurate for studying the semantic component of the prop-agandist's psycholinguistic portrait. The comparison results of the type I subcategory semantic cores number by content-criterion classes for single and group propaganda indicate the less detailed psycholinguistic profile in case of group propaganda.
У статті побудовано таблицю контент-критеріїв психолінгвістичного портрету пропагандиста для дослідження групової пропаганди на основі класифікації складників семантичної категорії психолінгвістичного портрету. Результати дослідження можливо використовувати при побудові психолінгвістичного портрету пропагандиста на основі виявленої групи семантичних складових психологічного впливу, що потребують дослідження. Проведено класифікацію складників семантичної категорії психолінгвістичного портрету пропагандиста шляхом застосування методу контент-аналізу семантичної частки в текстах з ознаками психолінгвістичного впливу. Побудовано таблицю з 17 контент-критеріїв психолінгвістичного портрету пропагандиста на основі класифікації складників семантичної категорії психолінгвістичного портрету пропагандиста. Побудовано таблицю з 16 контент-критеріїв психолінгвістичного портрету групи пропагандистів, шляхом множинного дослідження територіально віддалених джерел, що дозволяє проводити дослідження групової пропаганди. Подальших досліджень потребує розширення кількості контент-критеріїв з урахуванням множинності світів сприйняття як групи пропагандистів так і осіб, на яких здійснюється вплив. Було доведено ефективність розробленого методу контент-аналізу семантичної частки. Контрольна перевірка відповідності визначених категоріальних ознак реальному психологічному профілю показала результат 82%, що дає підстави вважати таблицю контент-критеріїв максимально точною для дослідження семантичної складової психолінгвістичного портрету пропагандиста. Результати порівняння кількості ядер семантики підкатегорії І за класами контент-критерів при одноосібній та груповій пропаганді свідчать про меншу деталізацію психолінгвістичного профілю за умов групової пропаганди.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3041
ISSN: 2225-5036 (print)
2411-071X (online)
DOI: 10.18372/2225-5036.26.14526
Том: 26
Випуск: 1
Початкова сторінка: 5
Кінцева сторінка: 13
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФІТІС)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Content-criteria of psycholinguistic portrait’s semantic category for researching the group propaganda.pdf599.81 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.