Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3851
Title: | Концептуальні засади підтримки малого та середнього бізнесу в Україні: регіональний аспект |
Other Titles: | Conceptual bases of the support of small and medium enterprises in regions of Ukraine |
Authors: | Якушева, Оксана Вікторівна |
Keywords: | concept;small and medium business;region;support;management bases;концепція;підтримка;малий та середній бізнес;регіон;управлінські засади |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки |
Abstract: | In modern terms the reorientation of the national economy to the conditions of European integration
and the support of small and medium enterprises (SMEs) in Ukraine is one of the main priorities of state
policy in the first years of economic reforms. A large role of SMEs in securing the competitive environment,
the flexibility of the national economy, employment and incomes gained wide recognition at all levels and
has found its expression in the implementation of specific policy measures to support small business
development in Ukraine. However, the impact of policy measures to support small and medium businesses is
not sufficient, so we must find other areas of effective support SME globalization with current changes in the
market environment. Small and medium-sized businesses in Ukraine continue to face significant obstacles in
their own development at the level of state policy and the level of market environment. It can be argued that
enterprises of this area have not occupied their rightful place in the structure of the national economy, while
in developed European countries it is a performance of SMEs that makes up a large portion of GDP.
Therefore the construction of economic development model, which would include the largest possible spread
of positive trends of economic dynamics on all components of economic system and the development of
conceptual regulations of SMEs support, are quite topical issues in today's market environment. У статті розглянуто передумови формування, розробки та впровадження стратегії малого та середнього бізнесу на рівні регіону. Виявлено, що концептуальною основою кожної стратегії є використання наявного потенціалу та його специфічне відтворення. Зазначено зміни в процесах від- творення регіональних господарських комплексів на сьогодні. Розглянуто ряд принципів, які мають бути покладені в основу концепції підтримки МСБ. Зазначено важливість процесів бізнес- інкубування на розвиток МСБ. Визначено передумови формування стратегії підтримки та активно- го відтворення МСБ. Запропоновано узагальнене бачення концепції підтримки малого та середнього бізнесу, зазначено економічний, соціальний, управлінський ефекти. |
URI: | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3851 |
ISSN: | 2306-4420 |
Issue: | 40-3 |
First Page: | 43 |
End Page: | 49 |
Appears in Collections: | Наукові публікації викладачів (ФЕУ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
43-49_-Якушева.pdf | 241.83 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Змiст_вип_40_Частина_III_укр.pdf | 285.58 kB | Adobe PDF | View/Open | |
титул_Вип_40_Ч_III_.pdf | 749.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.