Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3953
Title: Методичні рекомендації із застосування методу кейс-стаді на практичному занятті з англійської мови
Other Titles: Methodical recommendations for the application of the case study method in a practical english lesson
Authors: Cовєтна, Альона Вікторівна
Keywords: кейс-стаді;мозковий штурм;дебати;кластер;інсерт;дискусія;case-study method;discussion;debates;cluster;insert;brain storm
Issue Date: Dec-2022
Publisher: Modern engineering and innovative technologies
Abstract: В роботі розглядаються характерні ознаки кейс-технології, засоби її втілення під час викладання іноземної мови, конкретні завдання, які будуть доцільними на уроці англійської мови, опрацювано алгоритм формування умінь щодо розуміння і створення смислових фрагментів тематичного матеріалу за рахунок застосування аналізованого методу, аналізуються методичні прийоми: кейс-стаді, мозковий штурм, дебати, кластер, інсерт, дискусія; досліджено роль викладача та ступінь його підготовки до застосування цього актуального методу навчання та вміння студента сформувати навички креативного мислення, досліджено позитивний вплив інтерактивного методу на розвиток мовленнєвих навичок студентів
The paper considers the characteristic features of case technology, means of its implementation in foreign language teaching, specific tasks that will be appropriate in English lessons, developed an algorithm for developing skills to understand and create semantic fragments of thematic material through the analysis method, analyzes methods: case studies, brainstorming, debate, cluster, insert, discussion; the role of the teacher and the degree of his preparation for the application of this relevant method of teaching and the student's ability to form creative thinking skills are studied; the positive influence of the interactive method on the development of students' speech skills is studied.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3953
ISSN: 2567-5273
DOI: 10.30890/2567-5273.2022-19-03-032
Issue: 19-3
First Page: 95
End Page: 99
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
101-163-PB.pdf2.06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.