Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4170
Название: Принципи розвитку українського освітнього простору в умовах інформаційної економіки: креативні підходи та європейський досвід
Другие названия: Principles of the development of the Ukrainian educational space in the conditions of the information economy: creative approaches and European experience
Авторы: Фінагіна, Олеся Валентинівна
Бітюк, Інна Миколаївна
Матвієнко, Олена Дмитрівна
Гудима, Дарія
Ключевые слова: інформаційне суспільство;інформаційна економіка;освітній простір;Європейський простір вищої освіти;принципи розвитку освіти;закордонний досвід;information society;information economy;educational space;European space of higher education;principles of education development;foreign experience
Дата публикации: 2022
Издательство: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто нагальну потребу оновлення принципів розвитку українського освітнього простору в умовах інформаційної економіки на засадах креативності та комплексного європейського досвіду і надано її наукове обґрунтування. Теоретичне віддзеркалення досліджень інформаційного суспільства та інформаційної економіки подається в категорійному баченні з проєкцією на процеси розвитку освітнього простору, соціальні трансформації в суспільстві. Систематизовано надбання сучасних теорій інформаційного суспільства провідних науковців світу, які накопичуються та змінюють сучасність, формують майбутню картину світу в напрямах соціального та економічного прогресу. Базовим проявом змін в освітньому просторі визнано принципи розвитку цієї системи, що забезпечує формування низки управлінських механізмів, технологій та інструментів майбутніх трансформацій і рух до інформаційної економіки. Обґрунтовано принципи розвитку освітнього простору – як цільових, інтегрованих підходів, що забезпечують актуалізованість та векторність руху системи освіти, надають визначність моделі розвитку менеджменту та економіки. Розглянуто та систематизовано європейський досвід формування та розвитку освітнього простору як ключового надбання людства та вектора змін для України в умовах ведення війни та нарощення потенціалу інформаційної економіки. Охарактеризовано передумови формування концептів, що забезпечать реальне інтегрування українського освітнього простору та інформаційної економіки, рекомендовано визнавати їх системотвірними і такими, що будуть мати вплив на найближчі 5-10 років.
The article examines and scientifically substantiates the urgent need to update the principles of the development of the Ukrainian educational space in the conditions of the information economy on the basis of creativity and comprehensive European experience. A theoretical reflection of the researches of the information society and information economy in a categorical perspective with a projection on the processes of the development of the educational space, social transformations in society is given. The acquisition of modern theories of the information society of the world's leading scientists, which accumulate and change modernity, shape the future picture of the world in the directions of social and economic progress, is systematized. The basic manifestation of changes in the educational space is recognized as the principles of the development of this system, which ensures the formation of a number of management mechanisms, technologies and tools of future transformations and the movement towards the information economy. The principles of the development of the educational space, as targeted, integrated approaches, which ensure the actualization and vectorial movement of the education system, give significance to the model of the development of management and economy, are substantiated. The European experience in the formation and development of the educational space, as a key asset of humanity and a vector of changes for Ukraine in the conditions of war and increasing the potential of the information economy, is considered and systematized. he prerequisites for the formation of concepts that will ensure the real integration of the Ukrainian educational space and the information economy are characterized, and it is recommended to recognize them as system-forming ones, which will have an impact on the next 5-10 years.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4170
ISSN: 2306-4420
DOI: I 10.24025/2306-4420.65.2022.262871
Выпуск: 65
Первая страница: 16
Последняя страница: 24
Располагается в коллекциях:Випуск 65

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
16-24_Фінагіна_Бітюк_Матвієнко_Гудима.pdf345.96 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
зміст.pdf134.44 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
титул.pdf433.2 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.