Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4174
Title: Ритейл-маркетинг малого формату торговельних закладів
Other Titles: Retail marketing of small format commercial institutions
Authors: Ахтоян, Арман
Погинайко, Владислав
Keywords: ритейл;роздрібна торгівля;маркетингові інновації;маркетинг;retail;retail trade;marketing innovations;marketing
Issue Date: 2022
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Abstract: Маркетингові інновації та постійні зміни в роздрібній торгівлі є не просто необхідністю, але й можливістю до переосмислення робочих процесів та розвитку бізнесу; впровадження сучасних технологій, інтеграції нових продуктів, бізнес-моделей та швидкого реагування на побажання клієнтів. Вибираючи нові технології та інноваційні рішення, малим торговельним форматам доцільно орієнтуватися на релевантні маркетингові технології, інструменти та кейси, звернути увагуна те, для якого розміру магазину або мережі, середньої площі торгових точок, матриці товарів вони ефективні.
Retail trade has always been an extremely dynamic industry, especially in terms of innovation in both products and business models, in the application of technologies and marketing tools, in the digitalization of retail processes and the rapidity of the transition to hybrid forms of sales. The speed of introduction of new marketing technologies is increasing, so Ukrainian retail companies of various sizes and formats need to take into account the experience of foreign retailers, both hypermarkets and large supermarkets, as well as stores in the "convenient store" format. Each player in the retail trade must understand his responsibility for the formation of purchase loyalty – repeat purchase depends on the location, assortment, service, convenience and positive experience of visiting a particular store. The content of marketing of trade enterprises is determined by the nature of the trade enterprise's activity, the format and form of the organization of trade, the sources of purchase of goods, the composition of buyers and many other factors. For retail, marketing innovations and constant changes are not just a necessity, but also an opportunity to rethink work processes and business development; implementation of modern technologies, integration of new products, business models and quick response to customer wishes. When choosing new technologies and innovative solutions for small retail formats, it is advisable to focus on relevant marketing technologies, tools and cases, to pay attention to the size of the store or network, the average area of retail outlets, and the matrix of products they are effective for.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4174
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.65.2022.262872
Issue: 65
First Page: 70
End Page: 77
Appears in Collections:Випуск 65

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70-77_Ахтоян_Погинайко.pdf402.17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf134.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf433.2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.