Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4696
Назва: | Mathematical models of road construction, reconstruction and repair under conditions of uncertainty |
Інші назви: | Математичні моделі будівництва, реконструкції та ремонту доріг за умов невизначеності |
Автори: | Sidliarenko, Andrii |
Ключові слова: | mathematical model;motor transport;roadway;critical area;nondestructive inspection method;condition of uncertainty;математична модель;автомобільний транспорт;автошлях;аварійнонебезпечна ділянка;метод неруйнівного контролю;умова невизначеності |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Вісник Черкаського державного технологічного університету. Технічні науки |
Короткий огляд (реферат): | The article highlights the importance of mathematical modeling in road construction,
reconstruction, and repair in Ukraine. We can outline the importance of this research by taking into
account such factors as financial instability and financial uncertainty, as well as the importance to
comply with safety standards during any road-related maintenance work. We would also like to point
out that there is an increasing need for new tools for optimization and improvement of construction
operations. This need exists both due to factors of uncertainty, such as climatic anomalies, dynamics
of road traffic, and technological progress in construction, as well as due to numerous social
challenges that result in an increase in traffic load, for instance, an ongoing military conflict.
The main goal of our research is to implement mathematical modeling into different phases of any
road-related maintenance work, from planning to executing, under conditions of limited finances.
Achieving the aforementioned goal will allow to improve assessing and repairing the critical areas and
will also improve the choice of optimal nondestructive inspection methods for identifying any damage
in road coating and infrastructure. To achieve this goal, we use methods of statistical and system
analysis, multi-criteria optimization, and decision-making theory. The main emphasis is on the
development of strategic management decisions and their effectiveness.
We have managed to prove that the use of mathematical modeling during the planning phase of any
road works allows us to effectively distribute the available financial resources even if they are limited.
This practice also makes it possible to dynamically alter the volumes of funding depending on expert
analysis of the importance or project completion status.
Upon completion of the initial planning stage, which includes repairing all critical areas of the road in
order to minimize the risk of road traffic accidents and using methods of increased safety, we have
managed to develop a plan with concrete steps. Following the aforementioned steps allows us to
reduce a total number of road traffic accidents occurring in critical areas by 1.4-1.6 times. These
results are possible to achieve without going over the established financial restrictions.
We have also developed criteria for assessing the quality of damage identification on the road coating.
These criteria are based on the defect detection rate. We have provided a detailed explanation of how
this rate can increase from 0,891 to 0,967.
Further scientific research conducted by the author of this paper will focus on a detailed analysis of the
results of the implementation of illustrated mathematical models, especially as mathematical support
of the analytical and information system for monitoring the state of road infrastructure. У статті наголошується на важливості математичного моделювання в сучасних умовах будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг в Україні. Основні аспекти, які роблять це актуальним, включають фінансову нестабільність, невизначеність фінансування, а також необхідність дотримання високих стандартів безпеки на дорогах під час проведення робіт. Зазначається, що змінні фактори, такі як кліматичні аномалії, динаміка транспортного руху, технологічний прогрес у будівельній галузі та соціальні виклики, пов’язані зі збільшеним навантаженням на дороги через військовий конфлікт, вимагають нових підходів та інструментів для оптимізації будівельних процесів. Головною метою дослідження є застосування математичного моделювання для планування та виконання робіт на автомобільних дорогах і спорудах, зокрема в умовах обмеженого фінансування. Це допоможе покращити процес усунення аварійно-небезпечних ділянок та вибрати оптимальні методи неруйнівного контролю для виявлення пошкоджень у дорожньому покритті та інфраструктурі. Для досягнення цієї мети використовуються методи статистичного та системного аналізу, багатокритеріальної оптимізації та теорії прийняття рішень. Основний акцент робиться на розробленні стратегічних управлінських рішень та їх ефективності. Показано, що використання математичного моделювання в процесі планування автомобільних дорожніх робіт дозволяє ефективно розподілити фінансові ресурси, навіть при їх обмеженому обсязі. Ця практика також дає змогу динамічно змінювати рівень фінансування, враховуючи при цьому експертні оцінки важливості та ступеня завершеності робіт на об’єкті. В результаті проведеного планування робіт із виправлення аварійно-небезпечних ділянок доріг з акцентом на мінімізацію ризику дорожньо-транспортних пригод та застосування методів підвищеної безпеки був розроблений план впровадження конкретних заходів та засобів. Використання цих заходів передбачає зниження кількості дорожньо-транспортних пригод на аварійно-небезпечних ділянках в 1,4–1,6 разу, і це досягається без перевищення визначених фінансових обмежень. Встановлена оцінка якості виявлення пошкоджень на дорожньому покритті, використовуючи показник імовірності виявлення різноманітних дефектів. Детально показано, які оптимізаційні заходи дозволили підвищити цей показник з 0,891 до 0,967. У подальших наукових дослідженнях автора передбачається ретельно дослідити результати впровадження обговорюваних математичних моделей, особливо як математичної підтримки аналітично-інформаційної системи для моніторингу стану дорожньої інфраструктури. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4696 |
ISSN: | 2306-4412 (print) 2708-6070 (online) 10.24025/2306-4412.3.2023.287845 |
Випуск: | 3 |
Початкова сторінка: | 113 |
Кінцева сторінка: | 127 |
Розташовується у зібраннях: | №3/2023 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
11.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | ![]() Переглянути/Відкрити | |
зміст.pdf | 382.52 kB | Adobe PDF | ![]() Переглянути/Відкрити | |
титул.pdf | 844.68 kB | Adobe PDF | ![]() Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.