Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4753
Назва: | Advantages and disadvantages of globalization of the English language for Ukrainian people |
Інші назви: | Переваги та недоліки глобалізації англійської мови для українців |
Автори: | Makarenko, Mariia Sydorkina, Arina Shpak, Oleksii Pivnenko, Volodymyr Півненко, Володимир |
Ключові слова: | English language;lingua franca;social inequality;linguistic human capital theory;theory of cultural capital;postcolonial theory;globalization;Ukrainians;Ukrainian migrants;англійська мова;лінгва франка;соціальна нерівність;лінгвістична теорія людського капіталу;теорія культурного капіталу;теорія постколоніалізму;глобалізація;українці;мігранти з України |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Language: codification, competence, communication |
Короткий огляд (реферат): | Since English is primarily the medium of communication for international
business and trade. In addition to being the official language of many international
organizations (such as the UN, WHO, etc.), it has become a lingua franca in the
modern world. English language lessons are delivered and required in many
secondary schools globally. English is taught by many public schools as
a compulsory subject, sometimes at the expense of other languages. Taking into
account the rapid global spread of the English language, the article examines the
main advantages and disadvantages of English being a global language providing
an example of Ukrainians living abroad and in their home country. Postcolonial
and globalization theories are analyzed to demonstrate that the spread of English is
a result of the British Empire and the rise of the United States as a global actor
in international relations thereafter. On the contrary, the linguistic human capital
theory and theory of cultural capital underline that language proficiency may serve
either as a limitation or a getaway in socioeconomic situations. The article deploys
a qualitative research method, namely, online surveys of Ukrainians in Poland,
Estonia, Germany, Spain, and Ukraine. The results indicate that English as a global
language provokes inequalities for Ukrainians whose English skills are even below
pre-intermediate level, both within Ukraine and outside their home country.
The driving motivation for both groups to learn English is better job opportunities. Постановка проблеми. Англійська мова стала лінгва франка в сучасному світі, оскільки вона є не лише офіційною мовою багатьох міжнародних організацій (наприклад, ООН, ВООЗ тощо), а й мовою міжнародної торгівлі та бізнесу. У багатьох країнах англійська мова стала провідною іноземною мовою в школах і навіть іноді замінює інші іноземні мови. Мета. Беручи до уваги широке розповсюдження англійської мови у світі, ми намагаємося показати головні переваги та недоліки цієї ситуації для українців, що живуть в Україні та за кордоном. Гіпотези. Г.1. Важливість знання англійської мови підкреслюється фактом, що надає більше соціальних можливостей надається людям, які знають англійську мову, особливо якщо вони є мігрантами. Г.2. Знання англійської мови безпосередньо впливає на дохід. Г.3. Молодь, що живе в Україні, відчуває більшу потребу вивчати англійську мову, ніж дорослі, які живуть за кордоном. Методи. Ми спираємося на теорію постколоніалізму, теорію глобалізації, лінгвістичну теорію людського капіталу та теорію культурного капіталу. Застосовуючи методологію перехресного опитування, згідно з рекомендаціями Creswell (2014), ми провели опитування українців у Німеччині, Польщі, Іспанії, Естонії та в Україні. Набір учасників проводився за допомогою методу вибірки «сніжної кулі», методу, який добре підходить для охоплення певних груп населення, особливо в онлайн-середовищі. Окрім кількісного аналізу даних, у дослідженні застосована порівняльна система, запропонована Norris та Inglehart (2009) для встановлення відмінностей мовного досвіду українських мігрантів у різних країнах. Результати. За допомогою теорії постколоніалізму і теорії глобалізації показано, що поширення англійської мови є результатом експансії Британської імперії та становлення Сполучених Штатів як глобального актора в міжнародних відносинах одразу після розпаду Британської імперії. За допомогою лінгвістичної теорії людського капіталу та теорії культурного капіталу доведено, що володіння мовою може бути як обмеженням так і перевагою в різних соціально-економічних ситуаціях. Результати опитування свідчать, що в Естонії вдвічі більше українців, які не володіють англійською мовою або знають її погано (39,4% респондентів), порівняно з іншими державами (Україна – 18,5%; Іспанія – 18,2%, Польща – 15%; Німеччина – 10,3%). Відсоток респондентів, які стикаються з нерівністю, наступний: Німеччина – 19,5%, Польща – 25,3%, Іспанія – 27,1%, Україна – 30%, і водночас Естонія має найвищий рівень нерівності через низьке володіння англійською мовою (47,8% респондентів). Українські мігранти в усіх державах зазначили, що вважають, що знання мови безпосередньо впливає на їхній дохід, хоча в Естонії та Польщі відсоток респондентів, які позитивно відповіли на це запитання, був найвищим. Результати показують, що жителі Україні (75,2%) та українці в Польщі (73,8%) набагато більше мотивовані вивчати англійську мову, ніж в Естонії (66,4%), Іспанії (64,5%) та Німеччині (57,4%). Дискусія. На нашу думку такі результати пов’язані з поширенням російської та української мов у Польщі та Естонії, що полегшує процес працевлаштування, тоді як у Німеччині чи Іспанії українським мігрантам знання цих мов не принесе користь. Якщо в Україні респонденти вивчають англійську для навчання, то українці в Польщі, навпаки, вивчають англійську для роботи. Частково це можна пояснити диференціацією відповідей у вікових групах. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4753 |
ISSN: | 2707-0573 (print) 2707-112Х (online) |
DOI: | 10.24025/2707-0573.9.2024.293258 |
Випуск: | 2(9) |
Початкова сторінка: | 56 |
Кінцева сторінка: | 70 |
Розташовується у зібраннях: | №2(9) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
3-4_зміст_2(9)2023.pdf | 508.25 kB | Adobe PDF | ![]() Переглянути/Відкрити | |
56-70_Makarenko_Sydorkina_Shpak_Pivnenko_2(9)2023.pdf | 1.75 MB | Adobe PDF | ![]() Переглянути/Відкрити | |
1-2_титул_2(9)2023.pdf | 725.13 kB | Adobe PDF | ![]() Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.