Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5132
Title: | Застосування сучасних технологій дизайн-діяльності при проєктуванні інклюзивного середовища |
Other Titles: | Application of Modern Design Activity Technologies in the Design of an Inclusive Environment |
Authors: | Луговський, Олександр Федорович Яковець, Інна Олександрівна Чугай, Наталія Миколаївна |
Keywords: | технології дизайн-діяльност;інклюзія;комп’ютерні технології;проєктування;розумний будинок;design activity technologies;computer technologies;design;inclusive environment;smart home |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну |
Abstract: | Мета роботи полягає в проведенні системного дослідження використання новітніх досягнень науки, техніки і мистецтва у створенні інклюзивного середовища. Методологія. Для дослідження сучасних тенденцій в дизайні та дизайн-освіті в ракурсі застосування передових технологій при створенні інклюзивного середовища використано методи теоретичного та емпіричного аналізу, порівняння, синтезу, узагальнення – для вивчення матеріалів теоретичних досліджень, наукових джерел, дизайнерських творів. Також дослідження ґрунтується на методах дедукції та індукції, методі міждисциплінарного синтезу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше після комплексного аналізу розроблених дизайн-проектів було запропоновано алгоритм їх вдосконалення з точки зору застосування досягнень технології «розумний будинок». Так, було показано, як застосування сучасних технології дизайн-діяльності в навчальному процесі сприяє створенню інклюзивного середовища. Висновки. Використання технології розумного будинку в багатьох соціальних галузях та забезпечення окремих категорій доступності у різних сферах життєдіяльності широкого кола людей з різним рівнем інвалідності та людей похилого віку дозволяє впливати на якість життя груп населення, життя яких обмежене домашнім середовищем. Показано, як технологію розумного будинку можна включити у процес проектування, досліджуючи проблематику у визначенні найбільш прийнятного типу технології для задоволення потреб людей.
Окрім питань пов’язаних із інклюзією, практично паралельно, ці технології дозволяють вирішувати проблеми екологічного, ресурсо- та енергозберегігаючого характеру. Проектне навчання найповніше наслідує професійну діяльність дизайнера та формує професійні компетенції. На рівні магістерської підготовки промислового дизайнера у процесі вивчення дисципліни «Дизайн-проектування» окреслюються можливості використання технологій розумного будинку у проектній діяльності шляхом адаптації існуючих інтелектуальних систем до нових умов застосування. Це дозволило виявити значну кількість ідей для подальшого пошуку нетрадиційних рішень у проектуванні об’єктів інклюзивного середовища. The objective of this study is to conduct a systematic investigation into the utilization of cutting-edge advancements in science, technology, and art in the creation of an inclusive environment. Methodology: To examine contemporary trends in design and design education regarding the application of advanced technologies in the development of an inclusive environment, methods such as theoretical and empirical analysis, comparison, synthesis, and generalization were employed. These methods were utilized to study theoretical research materials, scientific sources, and design works. The research also relies on deduction and induction methods, as well as interdisciplinary synthesis. The scientific novelty lies in proposing, for the first time after a comprehensive analysis of developed design projects, an algorithm for their improvement from the perspective of applying "Smart Home" technology. It demonstrates how the application of modern design activity technologies in the educational process contributes to the creation of an inclusive environment. Conclusions: The utilization of smart home technology in various social sectors and ensuring accessibility for different categories of people in various spheres of life enables the improvement of the quality of life for population groups whose lives are constrained by their home environment. It illustrates how smart home technology can be integrated into the design process by investigating the issue of determining the most suitable type of technology to meet people's needs. In addition to inclusion-related matters, these technologies concurrently address ecological, resource, and energy conservation issues. Project-based learning most closely mirrors the professional activities of a designer and shapes professional competencies. At the master's level of industrial design education in the study of the discipline "Design Planning," opportunities for the use of smart home technologies in design activities are outlined by adapting existing intelligent systems to new application conditions. This has led to the identification of a significant number of ideas for further exploration of unconventional solutions in the design of inclusive environments. |
URI: | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5132 |
ISSN: | 2617-7951 (print) 2617-880X (online) |
DOI: | https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.2.2024.315454 |
Volume: | 7 |
Issue: | 2 |
First Page: | 234 |
End Page: | 247 |
Appears in Collections: | Наукові публікації викладачів (ФКТМД) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДИЗАЙН- ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ ПРОЄКТУВАННІ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА. 2024, ДЕМІУРГ.pdf | 503.72 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.