Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/531
Title: | Концептуальная модель дискурса |
Other Titles: | Концептуальна модель дискурсу Conceptual Model of Discourse |
Authors: | Лещенко, Ганна Веніамінівна Жаботинська, Світлана Анатоліївна |
Keywords: | дискурс;интеракция;концептуальная модель;информационные фокусы;атрибуты информационных фокусов;дискурс;інтеракція;концептуальна модель;інформаційні фокуси;атрибути інформаційних фокусів;discourse;interaction;conceptual model;information focuses;attributes of information focuses |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна |
Abstract: | В статье, посвященной уяснению сути понятия «дискурс», излагаются его различные толкования и на их основе предлагается определение дискурса как коммуникативной ситуации, локализованной в определенном пространстве и времени. При этом дискурс рассматривается как сложная понятийная сущность, имеющая концептуальную модель, информационными фокусами (ИФ) которой являются АДРЕСАНТ, АДРЕСАТ и ТЕКСТ, наделенные рядом атрибутов (АИФ), относящихся к коммуникативно-прагматическому контексту и более широкому временному социокультурному контексту интеракции. Концептуальная модель позволяет связать в рамках целого такие понятия, как социо- и психотип коммуникантов, их коммуникативная компетенция, коммуникативный регистр общения, коммуникативная цель и жанр текста. У статті, присвяченій з’ясуванню суті поняття «дискурс», наведено його різні тлумачення і на їх основі запропоновано визначення дискурсу як комунікативної ситуації, локалізованої у певному просторі й часі. При цьому дискурс розглядається як складна поняттєва сутність, що має концептуальну модель, інформаційними фокусами (ІФ) якої є АДРЕСАНТ, АДРЕСАТ і ТЕКСТ, наділені низкою атрибутів (АІФ), віднесених до комунікативно-прагматичного контексту і ширшого часового соціокультурного контексту інтеракції. Концептуальна модель дозволяє зв’язати в рамках цілого такі поняття, як соціо- та психотип комунікантів, їх комунікативна компетенція, комунікативний регістр спілкування, комунікативна мета і жанр тексту. This paper, concerned with the meaning of the term “discourse”, analyzes its different interpretations and integrates them in the definition of discourse as a communicative situation localized in a particular space and time. Discourse is considered as a complex notion the conceptual model of which includes the information focuses (IF) of the ADDRESSOR, ADDRESSEE, and TEXT that have their attributes (AIF) belonging to the communicative-pragmatic context and to the broader temporal socio-cultural context of interaction. The conceptual model links into a cohesive whole such entities as the socio- and psychotype of interacting subjects, their communicative competence, the communicative register of interaction, the communicative goal, and the text genre. |
URI: | http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/531 |
ISSN: | 2227-88-77 |
Volume: | 1124 |
Issue: | 78 |
First Page: | 6 |
End Page: | 15 |
Appears in Collections: | Наукові публікації викладачів (ФГТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Жаботинская Лещенко.docx | КОНЦЕПТУАЛЬНАЯ МОДЕЛЬ ДИСКУРСА | 56.78 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.