Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5658
Title: Історичні уроки антикризового управління: персоналістичний вимір, оптимізація витрат та інновації
Other Titles: Historical lessons of crisis management: personalistic dimension, cost optimisation and innovation
Authors: Захарова, Оксана
Стрекалов, Іван
Zakharova, Oksana
Strekalov, Ivan
Keywords: криза;пошук рішень;суб’єкти господарювання;бізнес;управління;ресурси;ефективність;crisis;search for solutions;business entities;business, management;resources;efficiency
Issue Date: 2025
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Abstract: У сучасному бізнес-середовищі кризи є неминучими, адже постійно в світі спостерігаються економічні спади, технологічні зрушення, пандемії, політичні й воєнні конфлікти, що суттєво впливає на функціонування суб’єктів господарювання незалежно від виду їх діяльності. Вивчення досвіду провідних світових компаній у подоланні криз дозволяє підприємцям ефективніше адаптуватися, розробляти дієві стратегії мінімізації ризиків та використовувати перевірені практики для власного зростання. Орієнтація на заходи, які у період кризи здійснювали провідні світові компанії, має дозволити суб’єктам господарювання запобігти помилкам у стратегічному управлінні та скоротити витрати на експерименти різного роду. До того ж, антикризові заходи провідних компаній світу часто ґрунтуються на довгостроковому плануванні, що дозволяє їм не лише пережити кризу, але й вийти з неї більш економічно потужними та сильними, тому наслідування таких прикладів дозволить сучасним суб’єктам господарювання підвищити власну стійкість та адаптованість бізнесу до складних умов існування на ринку. Метою дослідження обрано вивчення історичних практик виходу з кризового стану провідними компаніями світу різних сфер діяльності. Об’єктом дослідження в роботі виступають провідні компанії світу різних сфер діяльності (від автомобілебудування до мережі ресторанів швидкого харчування). Завдання дослідження полягає в обґрунтуванні ключових складових успішної стратегії антикризового управління, застосування яких в українському діловому середовищі дозволило б стабілізувати соціально-економічний стан у країні. Методологічною основою дослідження виступили праці українських науковців, присвячені дослідженню різних аспектів антикризового управління, та методи вибіркового й порівняльного аналізу, наукової абстракції та логічного узагальнення, які було використано для встановлення ключових складових ефективного антикризового управління, перевірених часом. За результатами дослідження визначено три ключові складові успішного антикризового управління: персоналії, оптимізація витрат та інновації. Сфера застосування результатів дослідження пов’язана з можливістю створення більш дієздатних стратегій антикризового управління українськими суб’єктами господарювання, орієнтованих на ті заходи, які були здійснені в сфері антикризового управління провідними компаніями світу. Результати дослідження дозволять українським підприємствам мінімізувати ризики, посилити конкурентні переваги та сформувати стратегії довгострокового розвитку в умовах нестабільного зовнішнього середовища сьогодення та в повоєнний період.
In the modern business environment, crises are inevitable, as the world constantly experiences economic recessions, technological shifts, pandemics, political and military conflicts, which significantly affects the functioning of business entities, regardless of their type of activity. The study of the experience of leading global companies in overcoming crises enables entrepreneurs to adapt more effectively, develop robust risk mitigation strategies, and apply proven practices for sustainable growth. Focusing on the measures implemented by top global corporations during crises should help business entities to avoid strategic management mistakes and reduce costs associated with various kinds of experiments. Moreover, the crisis management strategies of leading global companies are often based on long-term planning, allowing them not only to survive the crisis, but also to come out of it more economically powerful and strong. So following these successful practices can enhance the resilience and adaptability of modern enterprises, enabling them to navigate challenging market conditions more effectively. The objective of this study is to examine historical practices of crisis recovery employed by leading global companies across various industries. The object of the research encompasses top global corporations from diverse sectors, ranging from automobile manufacturing to fast-food chains. The primary task of the study is to substantiate the key components of a successful crisis management strategy, the implementation of which in the Ukrainian business environment would allow stabilising the country's socio-economic situation. The methodological foundation of the research is based on the works of Ukrainian scholars devoted to various aspects of crisis management, as well as on methods of selective and comparative analysis, scientific abstraction, and logical generalisation, which have been used to identify the key components of effective, time-tested crisis management. The study has identified three key components of successful crisis management: a talented leadership personality, cost optimisation, and innovation. The practical application of the research findings is associated with the potential for developing more effective crisis management strategies for Ukrainian businesses by aligning them with the measures implemented by leading global companies. The results of the study will enable Ukrainian enterprises to minimise risks, strengthen competitive advantages, and develop long-term growth strategies in the context of today's unstable external environment and the post-war recovery period.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5658
ISSN: 2306-4420
DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.1(74).2025.326282
Volume: 26
Issue: 1(74)
First Page: 58
End Page: 69
Appears in Collections:Том 26. Випуск 1(74)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-4_титул.pdf391.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
7-8_ЗМІСТ.pdf324.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
58-69_Захарова_Cтрекалов.pdf673.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.