Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/763
Title: Тheoretical generalization of approaches to the definition of the nature of service: marketing and logistics aspect
Other Titles: Теоретичне узагальнення підходів до визначення сутності сервісу: маркетингово-логістичний аспект
Authors: Таньков, Костянтин Миколайович
Старинець, Олена Анатоліївна
Keywords: service sector;evolution of the concept of the goods;the nature of service;marketing and logistics integration;service provision
Issue Date: 2015
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Abstract: The paper considers theoretical approaches to determining the nature and content of the concept of service. It is shown that in the conditions of development of market relations there is a shift of attention of the enterprises in questions of production maximization to the formation of its high quality service support, which is considered as a determining factor of its effective market activity. The general methodological approach to the establishment of the concept of «service provision», based on the principles of marketing and logistics integration, is suggested.
У роботі розглянуто теоретичні підходи до визначення сутності та змісту поняття сервісу. Показано, що в умовах розвитку ринкових відносин відбувається переміщення уваги підприємств з питань максимізації випуску продукції на формування її високоякісного сервісного супроводу, що розглядається як визначальний фактор його ефективної ринкової діяльності. Запропонований загальний методологічний підхід до встановлення поняття «сервісне забезпечення» на принципах маркетингово-логістичної інтеграції
В работе рассмотрены теоретические подходы к определению сущности и содержанию понятия сервиса. Показано, что в условиях развития рыночных отношений происходит перемещение внимания предприятий с вопросов максимизации выпуска продукции на формирование ее высококачественного сервисного сопровождения, что рассматривается как определяющий фактор его эффективной рыночной деятельности. Предложен общий методологический подход к определению понятия «сервисное обеспечение» на принципах маркетингово-логистической интеграции.
URI: http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/763
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.1.39.2015.84418
Volume: 1
Issue: 39
First Page: 72
End Page: 79
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
84418-177858-1-SM.doc96 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.