Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/881
Назва: Prognostic Role of Philosophy of Education
Інші назви: Прогностична роль філсофії освіти
Автори: Бойко, Анжела Іванівна
Boyko, Anzhela
Ключові слова: philosophy of education;prognostic function;social technologies
Дата публікації: 2017
Видавництво: STUDIA WARMIŃSKIE
Короткий огляд (реферат): The article considers the prediction function of philosophy of education by means of its study and practical application. The author tries to prove that modern education appears in multiple dimensions such as a conscious education, social technology and simulation of the future society. The author uses modern empirical material, domestic and foreign sources on the problems of the philosophy of education. The task of a modern education is to focus on the practical implementation of theoretical ideas and concepts. The article emphasizes the priority of predictive function of philosophy of education that is why the philosophical analysis has always preceded the formation of practical guidelines and recommendations. Only the system of education makes it possible to model a society and achieve the desired result.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/881
ISSN: 0137-6624
Том: 54 (2017)
Початкова сторінка: 69
Кінцева сторінка: 78
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.5-Bojko SW 2017.pdf159.48 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.