Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/940
Title: Екологічна безпека транспорту в умовах міських територій
Authors: Ящук, Людмила Борисівна
Бабенко, Олена Михайлівна
Keywords: автотранспорт;міське середовище;рівень забруднення;чадний газ
Issue Date: 2019
Abstract: Актуальність теми. В сучасних умовах автомобільний транспорт стає найбільш значним джерелом забруднення атмосферного повітря, особливо великих міст. Внаслідок розгалуженої мережі магістральних вулиць з інтенсивним транспортними потоками, що проходять через селітебні території міст, створюються умови для безпосереднього забруднення викидами автотранспорту повітряного середовища зон житлової забудови і несприятливого впливу його на здоров’я населення та стан довкілля. Виходячи з вище вказаного матеріали роботи є актуальними. Мета роботи: визначення екологічної безпеки транспорту та екологічних аспектів його функціонування в міському середовищі. Об’єкт дослідження:транспорт міста Черкаси. Предмет дослідження: обсяги викидів чадного гаду, які утворюються в результаті роботи двигунів різних видів транспорту. Методи дослідження: теоретичні розрахункові методи визначення викидів СО, моделювання даних для визначення обсягів викидів в атмосферу від пересувних джерел забруднення. Результати дослідження. В роботі оцінено завантаженість ділянок вулиць м. Черкаси різними викидами автотранспорту. Зібрано параметри, необхідні для розрахунку рівня забруднення повітряного середовища відпрацьованими газами автомобілів за концентрацією оксиду карбону в мг/м³. Доведено, що рівень викиду СО в атмосферне середовище безпосередньо залежить від інтенсивності руху автомобілів на дорозі, аерації місцевості, величини повздовжнього нахилу, швидкості вітру, вологості повітря, наявності захисної смуги дерев вдовж доріг. Наведені рекомендації щодо зменшення впливу автотранспорту на навколишнє середовище. Наукова новизна: На підставі розрахунків проведено оцінку забруднення чадним газом території міста та оцінено вплив на навколишнє середовище з позиції викидів авто різних категорій; запропоновано заходи, щодо зменшення викидів СО в навколишнє середовище з різним типом двигунів внутрішнього згорання. Теоретичне і практичне значення: Отримані результати дослідження дозволяють визначити кількість забруднюючих речовин, прогнозувати стан навколишнього середовища в зонах міста з різною інтенсивністю руху автотранспорту, проводити моніторинг стану атмосферного повітря та безпеки населення. Використовуючи наведені методи розрахунку та завдяки отриманим даним, можна впроваджувати практичні заходи зменшення викидів токсичних речовин, проводити удосконалення системи експлуатації автомобільного транспорту, розвитку транспортної інфраструктури,покращити стан екологічної безпеки регіону. Структура та обсяг роботи. Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, анотації, двох розділів, висновків, переліку посилань (30 джерел), графічної документації до кваліфікаційної роботи магістра, додатків. Повний обсяг роботи – 83 сторінки друкованого тексту, основна частина – 50 сторінок.
Actuality of theme. In modern conditions, road transport is becoming the most significant source of air pollution, especially in large cities. Due to the extensive network of main streets with intensive traffic flows passing through the residential areas of the cities all conditions for direct pollution from transport emission of air of the residential areas and unfavourable effects on the health of the population and the state of the environment are created. Based on everything said above materials are considered to be relevant. The purpose of the work: determination of ecological safety of transport and ecological aspects of its functioning in urban environment. The object of study: transport of the town of Cherkasy. The subject of research: the amount of carbon monoxide emissions resulting from the operation of engines of different modes of transport. Research Methods: Theoretical calculation methods for determination of CO emissions, modeling of data for determination of emissions from mobile sources of pollution. Results of the research. The work assesses the congestion of the streets of Cherkasy by various vehicle emissions. The parameters which are necessary to calculate the level of air pollution by the exhaust gases of cars at the concentration of carbon monoxide in mg/m³ were collected. It is proved that the level of CO discharged into the atmospheric environment directly depends on the intensity of traffic on the road, aeration of the terrain, magnitude of longitudinal slope, wind speed, humidity and presence of a protective strip of trees along the roads. Recommendations for the reduction of the environmental impact of motor vehicles are provided. Scientific novelty: Based on the calculations, an assessment of carbon monoxide contamination of the city territory was carried out and the environmental impact was assessed from the point of view of emissions of cars of different categories; Measures to reduce CO emissions into the environment with different types of internal combustion engines are proposed. Theoretical and practical significance: The results of the study allow to determine the amount of pollutants, to predict the state of the environment in urban areas with different traffic intensity, to monitor the state of atmospheric air and safety of the population. Using the above methods of calculation and thanks to the data obtained, it is possible to implement practical measures to reduce emissions of toxic substances, to improve the system of operation of road transport, the development of transport infrastructure and to improve the state of environmental safety of the region. Structure and scope of work. Master's qualification work consists of introduction, abstract, two sections, conclusions, list of references (30 sources), graphic documentation to master's qualification work, applications. Full volume - 83 pages of printed text, the main part - 50 pages.
URI: http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/940
Appears in Collections:101 Екологія (Екологія та охорона навколишнього середовища)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бабенко 2019.pdf
  Restricted Access
2.52 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.