Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2594
Назва: Features of teaching Ukrainian as a foreign language
Автори: Береза, Людмила Олександрівна
Bereza, Liudmila
Vrublevska, Tetiana
Matusevych, Liudmyla
Mykytyn, Iryna
Fedorova, Oleksandra
Ключові слова: Ukrainian language;foreign language;intercultural education;communication skills;pedagogical technologies
Дата публікації: 2021
Видавництво: Laplage em Revista
Короткий огляд (реферат): The purpose of the research is in establishing efficiency and determination of features of teaching Ukrainian as a foreign language. The main hypothesis is that involving a number of learning approaches-based activation and intensification of students' activities and the component of intercultural education increases success, reduces the range of difficulties and problems faced by students in the process of learning Ukrainian as a foreign language. The leading method in the study is the method of experiment. Auxiliary to the pedagogical experiment gave methods of observation and questionnaires. Statistical methods were used to evaluate the results of the experiment. The promising direction in the future is the direction of research attention and activities on the ways of forming skills and abilities of Ukrainian as a foreign language, the process of forming communicative competence, which involves creating favorable didactic and psychological conditions for learning foreign languages.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2594
ISSN: 2446-6220
DOI: 10.24115/S2446-622020217Extra-C1018p.339-349
Том: 7
Випуск: Extra C
Початкова сторінка: 339
Кінцева сторінка: 349
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1018-Texto do Artigo-1660-3-10-20210726.pdf251.38 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.