Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2826
Title: Designing and managing a pattern of adult learning experience
Authors: Makhynia, Nataliia
Махиня, Наталія Володимирівна
Keywords: освіта дорослих;андрагог;організація освітнього простору;принципи організації;навчальний клімат;тип освітньої діяльності;оцінювання;мета навчання;adult education;andragogue;educational climate;type of educational activity;evaluation;purpose of training;organization of educational environment;organization principles
Issue Date: 2018
Publisher: Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки
Abstract: Визначено основні принципи організації освітнього простору в освітідорослих. Окреслено відмінності між плануванням навчальних практик для дітей і підлітків,для дорослих учнів. З ’ясовано, що основними засадами для формування і управління освітнімпростором в освіті дорослих є: формування навчального клімату взаємоповаги, довіри іпідтримки; створення механізмів узаємного планування; діагностика потреб дорослих, якіберуть участь в освітньому процесі; перетворення потреби в мету; формування типуосвітньої діяльності й управління ним; оцінювання рівня досягнення поставленої навчальної мети.
Adult education is the type of education that is free from rigidity (systems that are very strict or difficult to change) with regards to curriculum, learning materials, methodology, venue, duration or the length an individual takes to complete a particular instructional session. Adult learn in a variety of ways. Therefore, it stands to reason that there are a variety of educational delivery formats and teaching methods that should be employed to facilitate the learning process of adults. The selection of teaching methods from one or a combination of the categories is dependent upon the intended outcome and the maturity (readiness level) of the learners, from a knowledge and skill perspective.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2826
ISSN: 2076-586X
DOI: 10.31651/2524-2660-2018-18-59-64
Issue: 18
First Page: 59
End Page: 64
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf153.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.