Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3122
Title: Інноваційні підходи до формування «soft skills» у професійній діяльності фахівців сфери послуг
Other Titles: Innovative approaches to the formation of “soft skills” in the professional activity of service professionals
Authors: Шестель, Олена Геннадіївна
Старинець, Олена Анатоліївна
Данилюк, Алла Миколаївна
Keywords: «soft skills»;«hard skills»;навички;компетентності;професійна діяльність;сфера обслуговування;skills;competencies;professional activity;service sphere
Issue Date: 2021
Publisher: Інновації та технології в сфері послуг і харчування
Abstract: У статті проаналізовано роль та підходи до формування «soft skills» у процесі навчання та професійній діяльності фахівців сфери послуг. Актуальність пропонованого дослідження полягає в недостатньому висвітленні в науковій літературі ролі «soft skills» у професійній діяльності фахівців сфери послуг. Необхідно зауважити, що роль «soft skills» у процесі виконання професійних завдань фахівців різних галузей знань все більше привертає увагу науковців, що зумовлено, насамперед, процесами глобалізації, націленістю на європейські стандарти якості у сфері послуг, а також вимогами роботодавців до рівня володіння працівниками не лише професійними, а й соціальними навичками. Метою дослідження є визначення ролі та підходів до формування «soft skills» у процесі навчання та професійній діяльності фахівців сфери послуг. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні завдання: визначити педагогічні умови формування «м’яких» компетентностей у здобувачів вищої освіти зі спеціальностей «Туризм» та «Готельно-ресторанна справа», які є вкрай важливими для щоденної професійної діяльності фахівців сфери гостинності; проаналізувати перспективи розвитку «soft skills» власне в процесі професійної діяльності, під час професійних стажувань тощо, а також проаналізувати сучасні вимоги роботодавців до рівня володіння соціальними навичками. Досягнення поставленої мети зумовило використання наступних методів дослідження: систематизація сучасної наукової літератури, теоретичний аналіз наукових джерел для визначення стану і теоретичного обґрунтування ролі «soft skills» у професійній діяльності фахівців сфери послуг, методи емпіричного дослідження: спостереження, порівняння, узагальнення. Під час написання статті доведено, що соціальні навички відіграють важливу роль у професійній діяльності фахівців сфери гостинності, оскільки виконання повсякденних завдань пов’язане з комунікацією, у тому числі спілкуванням іноземними мовами, умінням працювати в команді, вмінням налагоджувати співпрацю, стресостійкістю, здатністю діяти соціально відповідально тощо. Зауважимо, що при аналізі вимог ринку праці було виявлено, що роботодавці все більше уваги приділяють володінню майбутніми працівниками не лише професійними знаннями, вміннями та навичками, а «м’якими» компетентностями.
The article analyzes the role of and approaches to the formation of “soft skills” in the studying and professional activities of service professionals. The relevance of the proposed study lies in the lack of coverage in the scientific literature of the role of “soft skills”in the professional activities of service professionals. It should be noted that the role of “soft skills” in the process of performing professional tasks of specialists in various fields of knowledge is increasingly attracting the attention of scientists, primarily due to globalization, focus on European quality standards in services, and employers' requirements for employee’s not only professional but also social skills. To achieve this goal it is necessary to perform the following tasks: to determine the pedagogical conditions for the formation of “soft” competencies in higher education in Tourism and Hospitality, which are extremely important for the daily professional activities of hospitality professionals, to analyze the prospects for “soft skills” actually in the process of professional activity, during professional internships, etc., as well as to analyze the current requirements of employers to the level of mastery of social skills. Achieving this goal led to the use of the following research methods: systematization of modern scientific literature, theoretical analysis of scientific sources to determine the status and theoretical justification of the role of “soft skills” in the professional activities of service professionals. Methods of empirical research: observation, comparison, generalization. It was proved that social skills play an important role in the professional activities of hospitality professionals, as the implementation of daily tasks is related to communication, including communication in foreign languages, teamwork, cooperation, stress, responsibility, etc. It should be noted that the analysis of labor market requirements revealed that employers are increasingly paying attention to the possession of future employees’ not only professional knowledge, skills and abilities, but “soft”competencies.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3122
ISSN: 2708-4949 (print)
2709-9776 (online)
DOI: 10.24025/2708-4949.1-2(3-4).2021.241490
Issue: 1-2(3-4)
First Page: 102
End Page: 109
Appears in Collections:№1-2(3-4)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdfШестель327.83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf75.97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf138.31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.