Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3122
Назва: Інноваційні підходи до формування «soft skills» у професійній діяльності фахівців сфери послуг
Інші назви: Innovative approaches to the formation of “soft skills” in the professional activity of service professionals
Автори: Шестель, Олена Геннадіївна
Старинець, Олена Анатоліївна
Данилюк, Алла Миколаївна
Ключові слова: «soft skills»;«hard skills»;навички;компетентності;професійна діяльність;сфера обслуговування;skills;competencies;professional activity;service sphere
Дата публікації: 2021
Видавництво: Інновації та технології в сфері послуг і харчування
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано роль та підходи до формування «soft skills» у процесі навчання та професійній діяльності фахівців сфери послуг. Актуальність пропонованого дослідження полягає в недостатньому висвітленні в науковій літературі ролі «soft skills» у професійній діяльності фахівців сфери послуг. Необхідно зауважити, що роль «soft skills» у процесі виконання професійних завдань фахівців різних галузей знань все більше привертає увагу науковців, що зумовлено, насамперед, процесами глобалізації, націленістю на європейські стандарти якості у сфері послуг, а також вимогами роботодавців до рівня володіння працівниками не лише професійними, а й соціальними навичками. Метою дослідження є визначення ролі та підходів до формування «soft skills» у процесі навчання та професійній діяльності фахівців сфери послуг. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні завдання: визначити педагогічні умови формування «м’яких» компетентностей у здобувачів вищої освіти зі спеціальностей «Туризм» та «Готельно-ресторанна справа», які є вкрай важливими для щоденної професійної діяльності фахівців сфери гостинності; проаналізувати перспективи розвитку «soft skills» власне в процесі професійної діяльності, під час професійних стажувань тощо, а також проаналізувати сучасні вимоги роботодавців до рівня володіння соціальними навичками. Досягнення поставленої мети зумовило використання наступних методів дослідження: систематизація сучасної наукової літератури, теоретичний аналіз наукових джерел для визначення стану і теоретичного обґрунтування ролі «soft skills» у професійній діяльності фахівців сфери послуг, методи емпіричного дослідження: спостереження, порівняння, узагальнення. Під час написання статті доведено, що соціальні навички відіграють важливу роль у професійній діяльності фахівців сфери гостинності, оскільки виконання повсякденних завдань пов’язане з комунікацією, у тому числі спілкуванням іноземними мовами, умінням працювати в команді, вмінням налагоджувати співпрацю, стресостійкістю, здатністю діяти соціально відповідально тощо. Зауважимо, що при аналізі вимог ринку праці було виявлено, що роботодавці все більше уваги приділяють володінню майбутніми працівниками не лише професійними знаннями, вміннями та навичками, а «м’якими» компетентностями.
The article analyzes the role of and approaches to the formation of “soft skills” in the studying and professional activities of service professionals. The relevance of the proposed study lies in the lack of coverage in the scientific literature of the role of “soft skills”in the professional activities of service professionals. It should be noted that the role of “soft skills” in the process of performing professional tasks of specialists in various fields of knowledge is increasingly attracting the attention of scientists, primarily due to globalization, focus on European quality standards in services, and employers' requirements for employee’s not only professional but also social skills. To achieve this goal it is necessary to perform the following tasks: to determine the pedagogical conditions for the formation of “soft” competencies in higher education in Tourism and Hospitality, which are extremely important for the daily professional activities of hospitality professionals, to analyze the prospects for “soft skills” actually in the process of professional activity, during professional internships, etc., as well as to analyze the current requirements of employers to the level of mastery of social skills. Achieving this goal led to the use of the following research methods: systematization of modern scientific literature, theoretical analysis of scientific sources to determine the status and theoretical justification of the role of “soft skills” in the professional activities of service professionals. Methods of empirical research: observation, comparison, generalization. It was proved that social skills play an important role in the professional activities of hospitality professionals, as the implementation of daily tasks is related to communication, including communication in foreign languages, teamwork, cooperation, stress, responsibility, etc. It should be noted that the analysis of labor market requirements revealed that employers are increasingly paying attention to the possession of future employees’ not only professional knowledge, skills and abilities, but “soft”competencies.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3122
ISSN: 2708-4949 (print)
2709-9776 (online)
DOI: 10.24025/2708-4949.1-2(3-4).2021.241490
Випуск: 1-2(3-4)
Початкова сторінка: 102
Кінцева сторінка: 109
Розташовується у зібраннях:№1-2(3-4)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdfШестель327.83 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
зміст.pdf75.97 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
титул.pdf138.31 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.