Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3641
Title: Маркетингова оцінка стейкхолдерської привабливості регіонів
Other Titles: Marketing assessment of stakeholder attractiveness of regions
Authors: Буднікевич, Ірина Михайлівна
Гавриш, Ірина Іванівна
Черданцева, Ірина Геннадіївна
Keywords: маркетинговий підхід;привабливість регіонів;конкурентоспроможність;територіальний маркетинг;стейкхолдерська привабливість;мультикомпонентна оцінка привабливості регіонів;критерії оцінки;marketing approach;attractiveness of regions;competitiveness;territorial marketing;stakeholder attractiveness;multicomponent assessment of attractiveness of regions;evaluation criteria
Issue Date: 2021
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Abstract: У статті презентовано авторський підхід до класифікації видів привабливості регіону шляхом введення нової класифікаційної ознаки «за цільовими аудиторіями» – інвестиційна, бізнесова, поселенська, міграційна, туристична, стейкхолдерська. Виділено стейкхолдерську привабливість регіону в окремий об’єкт дослідження, що зумовлено впливом представницьких і громадських організацій на розробку та реалізацію політичних рішень щодо розвитку привабливості регіонів. Авторами розроблено багатокомпонентну методику оцінки привабливості регіону, яка включає три блоки, що забезпечить різноманітність підходів до її формування. Запропоновано визначення стейкхолдерської привабливості регіону як сукупності характеристик та умов, якими володіє регіон для реалізації активності регіональних груп впливу, започаткування та популяризації регіональних суспільно-громадських проектів, просування інтересів регіону на різних рівнях та у різних сферах. Для проведення порівняльної оцінки привабливості регіонів для цільової аудиторії «стейкхолдери» підібрано набір доступних статистичних показників, згрупованих за регіональними індикаторами, який досить повно відображає основні параметри привабливості регіону. Методика експертної оцінки стейкхолдерської привабливості регіону, яка пропонується авторами, передбачає зосередження уваги на деталізації окремих критеріїв, що розкривають привабливість території у розрізі задоволення інтересів (потреб) груп впливу з метою подальшого відбору та проведення порівняльної оцінки. Як критерії запропоновано розглядати: рівноправність регіональних інституцій, громадську активність, соціальний громадський контроль, прозорість регіональних відносин, соціальний клімат, розвиненість громадських структур, інституцій та об’єднань, вплив корупції, регіональний лобізм. Такий підхід дає можливість розкрити привабливість території у розрізі задоволення інтересів (потреб) визначеної цільової аудиторії з метою подальшого відбору та проведення порівняльної оцінки. У статті презентовано окремі результати, отримані в результаті оцінки стейкхолдерської привабливості Івано-Франківської, Волинської, Чернівецької, Закарпатської, Львівської, Тернопільської областей та пропозиції щодо її підвищення.
The article identifies the reasons for reducing the marketing strategies and programs of cities and regions to branding, information about the benefits and achievements of the region or to a set of traditional measures to increase competitiveness. The advantages of territorial marketing are revealed. The classification of types of attractiveness of the region by proposing a new classification feature "by target audiences" – investment, business, settlement, migration, tourism, stakeholder is offered. The stakeholder attractiveness of the region is defined as a set of characteristics and conditions possessed by the region for the implementation of regional influence groups, initiation and promotion of regional public projects, promotion of the region's interests at different levels and in different areas. A multi-component methodology for assessing the attractiveness of the region has been developed, which includes three blocks that provide a variety of approaches to its formation: 1. Assessment of the attractiveness of the region based on available data of official statistical information. 2. Expert methodology based on the study of ideas and opinions of business representatives, regional and community leaders, scientists, decision makers, etc. 3. Marketing research, the directions of which are determined by the problems of target audiences. The peculiarity of the proposed approach is the focus on detailing certain criteria that reveal the attractiveness of the territory in terms of meeting the interests (needs) of our target audiences for further selection and comparative evaluation. The assessment of Ivano-Frankivsk, Volyn, Chernivtsi, Zakarpattia, Lviv, Ternopil regions has been carried out according to this method.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3641
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.63.2021.248473
Issue: 63
First Page: 14
End Page: 22
Appears in Collections:Випуск 63

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-2_титул_Вип._63.pdf481.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
3-4_ЗМІСТ.pdf330.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
14-22_Буднікевич та ін..pdf426.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.