Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3648
Назва: Впровадження енергетичного переходу в Україні та світі
Інші назви: Implementation of the energy transition in Ukraine and at the world
Автори: Осадченко, Ігор Олегович
Ключові слова: енергетичний перехід;відновлювальні джерела енергії;електромобілі;енергетична ефективність;декарбонізація;економічна доцільність;energy transition;renewable sources;electric cars;energy efficiency;decarbonization;economic feasibility
Дата публікації: 2021
Видавництво: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено оцінці прогресу людства на шляху до «зеленого» енергетичного переходу. На світовому рівні собівартість енергії з відновлювальних джерел досягає рівня новозбудованих теплоелектростанцій. Побудована модель багатофакторної регресії показує, що зростання частки відновлювальних джерел, зниження викидів та скорочення імпорту палива тісно пов’язані зі збільшенням віддачі від використання енергії до валового внутрішнього продукту. Дослідження зв’язку між зростанням ВВП та викидами парникових газів в Європі та світі демонструє, що, якщо на рівні розвинених країн залежність між викидами та економічним благополуччям успішно подолана, то на загальносвітовому рівні низьковуглецеве економічне зростання ще не досягнуте. Враховуючи фіскальні стимули, нові електромобілі вже зараз є економічно доцільними в розвинених країнах і очікується, що з 2023 р. вони будуть становити рівну конкуренцію автомобілям з двигуном внутрішнього згоряння без заходів стимулювання. Україна наразі відстає від загальносвітового рівня за рівнем впровадження відновлювальної енергетики, енергоємності та електромобілів.
The article is devoted to the assessment of the progress of mankind on the way to a "green" energy transition. Globally, the cost of energy from renewable sources reaches the level of newly built thermal power plants. The built-in multifactor regression model shows that increasing the share of renewables, reducing emissions and reducing fuel imports are closely related to increasing the return on energy to gross domestic product. A study of the link between GDP growth and greenhouse gas emissions in Europe and the world shows that while the relationship between emissions and economic well-being has been successfully overcome in developed countries, global low-carbon economic growth has not yet been achieved. Taking into account fiscal incentives, new electric cars are already economically feasible in developed countries and it is expected that from 2023 they will be in equal competition with cars with internal combustion engines without incentives. Ukraine currently lags behind the global level in the level of implementation of renewable energy, energy intensity and electric vehicles.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3648
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.63.2021.248558
Випуск: 63
Початкова сторінка: 96
Кінцева сторінка: 107
Розташовується у зібраннях:Випуск 63

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1-2_титул_Вип._63.pdf481.1 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
3-4_ЗМІСТ.pdf330.34 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
96-107_Осадченко.pdf657.74 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.