Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4271
Название: Спортивний маркетинг: суть, специфіка та основні суб’єкти
Другие названия: Sports marketing: essence, specificity and basic subjects
Авторы: Гавриш, Ірина Іванівна
Фень, Катерина
Ключевые слова: спортивна індустрія;спортивний маркетинг;концепція спортивного маркетингу;спортивний продукт;спортивна послуга;цільові групи;спортивна організація;sports industry;sports marketing;sports marketing concept;sports product;sports service;target groups;sports organization
Дата публикации: 2022
Издательство: збір
Краткий осмотр (реферат): У статті досліджено складові спортивної індустрії, розглянуто тенденції та перспективи спорту з погляду маркетингу. Проаналізовано підходи до визначення спортивного маркетингу. Уточнено концепцію спортивного маркетингу відповідно до розширеного підходу. Зроблено висновок, що спортивний маркетинг можна розглядати з таких позицій: як конкретне застосування теоретичних маркетингових принципів і процесів до спортивних продуктів/товарів і послуг; як маркетинг неспортивних та пов’язаних зі спортом товарів та послуг; як маркетинг спортивних організацій: особистостей, подій, діяльності спортивної організації, стратегії та іміджу. Виділено та охарактеризовано основні аспекти спортивного маркетингу: спортивна індустрія, спортивний продукт та цільові аудиторії. Розкрито специфіку спортивного маркетингу.
he article examines the components of the sports industry. The markets that make up the world sports industry, such as: professional sports market, the market of sports goods, the market of sports nutrition and pharmacy, the market of gambling, as bets are placed on sports, the market of eSports, taking into account the latest technologies and achievements in the market of video games, are named in the article. The trends and prospects of sports are considered. Scientific approaches to the definition of sports marketing have been studied. The concept of sports marketing has been developed in accordance with the extended approach of defining sports marketing. Based on the study of approaches to the definition of sports marketing, it is concluded that sports marketing can be considered from the following positions: as a specific application of theoretical marketing principles and processes to sports products/goods and services; as the marketing of non-sports and sportsrelated goods and services through association; and as the marketing of sports organizations and codes, their personalities, their events, their activities, their actions, their strategies and their image. The main aspects of sports marketing, such as: sports industry, sports product and target audience, are considered and characterized, and the specifics of sports marketing are determined. The authors have researched the subjects of the sports organization's microenvironment, such as competitors, consumers, suppliers, intermediaries, and the contact audience. The impact of these subjects on the marketing activity of a sports organization is determined.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4271
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.66.2022.268591
Выпуск: 66
Первая страница: 61
Последняя страница: 68
Располагается в коллекциях:Випуск 66

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
61-68_Гавриш, Фень.pdf476.92 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
1-2_титул.pdf483.78 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
3-4_зміст.pdf171.14 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.