Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4474
Назва: Візуально-інформаційні комунікації інклюзивного середовища: дизайн-освітній наратив
Інші назви: Visual-informational communications of the inclusive environment: design-educational narrative
Автори: Яковець, Інна Олександрівна
Чепелюк, Олена
Луговський, Олександр Федорович
Чугай, Наталія Миколаївна
Ключові слова: візуально-інформаційні комунікації;предметно-просторове середовище;дизайн-освіта;інклюзивне середовище;візуальні комунікації;visual communications;visual information communications;inclusive environment;design-education;subject-spatial environment
Дата публікації: 2023
Видавництво: ART and DESIGN
Короткий огляд (реферат): Показано, які механізми залучаються при запровадженні змін візуально- інформаційного середовища та із чим ці процеси пов’язано. Масштабність таких змін визначається державною політикою на основі формування курсу ідеологічного, культурного виховання суспільства готового до сприйняття візуальних установок та здатного сприймати об’єкти предметно- просторового середовища як візуальний текст. Констатується, що назріла необхідність формування дизайну інтернаціональної знакової мови для встановлення комунікації «людина- середовище» в інклюзивному просторі. Вирішувати нові виклики повинен дизайнер, здатний розрізняти візуально значимі форми, та свідомий до того, що вся його діяльність – своєрідна візуалізація. Тому ще на етапі підготовки у дизайн-освітніх закладах у нього мають сформуватися візуальні установки і візуальні цінності. Як це реалізується на практиці показано на студентських роботах студентів-дизайнерів Черкаського державного технологічного університету, Херсонського національного технічного університету та Краківської академії образотворчих мистецтв ім. Яна Матейка (Польща).
The study has shown what mechanisms are involved in the introduction of changes in the visual and information environment and what these processes are connected with. The scale of such changes i s d etermined b y a s tate p olicy b ased o n developing o f a c ourse o f i deological and cultural education of a society ready to perceive visual attitudes and capable of perceiving objects of the subjectspatial environment as a visual text. It is noted that there is a need to develop the design of an international sign language for establishing a "human-environment" communication in an inclusive space. It is a designer who has to deal with new challenges, a designer capable to distinguish visually significant forms and aware of the idea that all his activity is a kind of visualization. Therefore, at the stage of training in design educational institutions, a designer should develop visual attitudes and visual values. The way it could be implemented in practice has been demonstrated on the materials of works of design students of Cherkasy State Technological University, Kherson National Technical University and Jan Matejka Academy of Fine Arts in Krakow (Poland).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4474
ISSN: 2617-0272 (print)
2617-0280 (online)
DOI: 10.30857/26170272.2023.2.23
Випуск: 2(22)
Початкова сторінка: 278
Кінцева сторінка: 289
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи студентів та аспірантів (ФКТМД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ART AND DESIGN №2 (22), 2023.pdf1.48 MBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.