Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4741
Название: Particularity of the communications influence on the activity of peculiarities in the minds of global processes
Другие названия: Особливості впливу комунікацій на активність особистості в умовах глобальних процесів
Авторы: Maslak, Olga
Grishko, Natalya
Yakovenko, Yaroslava
Zakharchenko, Anton
Ключевые слова: communications;globalization;individual activities;digitalization;digital transformations;комунікації;глобалізація;активність особистості;цифровізація;цифрові трансформації
Дата публикации: 2023
Издательство: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Краткий осмотр (реферат): One of the most significant effects of communications on the activity of personality is the increase in the speed and efficiency of communication. With the advent of modern communication technologies, individuals can communicate with each other instantly, regardless of their location. Another significant influence of communications on the activity of personality is the increase in the availability of information and various digital business strategies. The paper addresses the multifaceted issue of how a growing number of companies at war are beginning to use digital strategies to remain competitive, given the influence of communications on the generation of zoomers. Attention is focused on the fact that, unlike the millennials, i.e. previous generation, the zoomers, who grew up in the era of development and availability of the Internet and social networks, created unprecedented circumstances for the global transformation of the way in which the influence of communications on the activity of personality in the conditions of global processes occurs. The study also emphasizes that Ukrainian businesses must prepare to work in the new military reality by examining the changes in the behavioral patterns of their consumers that have changed since the time of the full-scale invasion. A generalized algorithm, consisting of steps in the process of changes based on the example of the strategy of transformations of enterprises of Ukraine during the war with the aim of wider involvement of consumers, is proposed. Global communication networks have revolutionized the way people interact with each other, creating a community where people can instantly and effortlessly connect with each other, regardless of their location. As a result, these communication networks greatly influenced the activity of personality in the conditions of global processes and communication with business. Digital geoinformation strategies have already become an important factor in creating sustainable economic growth and ensuring competitive advantage for any business organization, as the use of social networks and other online platforms provides direct communication between companies and consumers, allowing for real-time updates. The perspective of further research is the study of digital marketing of artificial intelligence and the peculiarities of its use in Ukraine, because many services are already developing strategies with regard to the optimization of the process on the basis of artificial intelligence in order to better analyze the behavior of consumers, their data from social networks and search queries (especially relevant for the generation of zoomers) to improve the customer orientation of Ukrainian business.
Одним із найбільш істотних впливів комунікацій на діяльність особистості є підвищення швидкості та ефективності спілкування. З появою сучасних комунікаційних технологій індивіди можуть спілкуватися один з одним миттєво, незалежно від свого місцезнаходження. Іншим істотним впливом комунікацій на діяльність особистості є підвищення доступності інформації та різноманітні цифрові стратегії бізнесу. Дослідження присвячене багатоаспектній проблемі того, як усе більша кількість компаній в умовах війни починають використовувати цифрові стратегії для того, щоб залишатися конкурентоспроможними, враховуючи комунікаційний вплив на покоління зумерів. Акцентовано увагу на тому, що, на відміну від міленіалів, тобто попереднього покоління, зумери, які зростали в епоху розвитку і доступності Інтернету та соціальних мереж, створили безпрецедентні обставини для глобального трансформування того, яким чином відбувається вплив комунікацій на активність особистості в умовах глобальних процесів. У дослідженні також наголошується, що український бізнес має підготуватися до роботи у новій воєнній реальності, дослідивши зміни поведінкових патернів своїх споживачів, що змінилися з часів повномасштабного вторгнення. Запропоновано узагальнений алгоритм, що складається з кроків у процесі змін на прикладі стратегії трансформацій підприємств України під час війни з метою ширшого залучення споживачів.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4741
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.69.2023.288817
Выпуск: 69
Первая страница: 85
Последняя страница: 92
Располагается в коллекциях:Випуск 69

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
85-92_Маslак et al.pdf375.7 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
1-2_титул.pdf441.03 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
3-4_зміст.pdf335.84 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.