Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5657
Title: | Optimisation of innovative product distribution in agro-industrial business |
Other Titles: | Оптимізація дистрибуції інноваційної продукції в агропромисловому бізнесі . |
Authors: | Bilukha, Mykhailo Mnukhina, Maryna Білуха, Михайло Мнухіна, Марина |
Keywords: | logistics activities;innovative technologies;agricultural sector;econometric model;cost management;business proces;логістична діяльність;інноваційні технології;аграрний сектор;економетрична модель,;управління витратами;бізнес-процес |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки |
Abstract: | The optimisation of distribution processes is one of key factors for the success of modern agroindustrial business, which helps to reduce costs, increase the speed and quality of deliveries, as well as
ensure maximum alignment between supply and demand. The use of econometric models to identify patterns
and optimise costs at various stages of distribution, enabling the development of well-founded resource
management strategies and improving the financial performance of companies is one of these methods.
The article examines the application of econometric models for optimising distribution processes using the
example of PrJSC "Myronivskyi Hliboproduct", one of the leaders in Ukraine's agro-industrial sector, which
actively implements innovative approaches in production and distribution. The objective of the study is to
model the interrelationships and determine the impact of costs on various stages of distribution to provide
recommendations for their optimisation and efficiency improvement. To optimise costs and increase sales of
the company's innovative products, a justified selection of the model has been made based on the following
criteria: ease of implementation, data volume, flexibility, accuracy of results, and cost of implementation.
It is found that multiple regression analysis is the optimal choice, as it has a number of advantages that make
it the most relevant for the analysed agro-industrial company. Such key factors as: transportation costs,
marketing expenses, demand seasonality, and export share have been selected for model development.
The developed model confirms a high level of correlation between these factors and sales volume. The use of
the ordinary least squares (OLS) method and the construction of a heatmap enable a detailed analysis and
forecasts regarding the impact of these factors on sales volume. The main results indicate that the export
share is the most significant factor influencing the company's sales volume, while marketing
and transportation costs have a substantial but smaller impact. This suggests a large potential for growth
through export expansion and improvement of logistics and marketing processes. The analysis also makes it
possible to identify key challenges hindering the distribution of innovative products and provides
recommendations for their solution. The obtained results have practical value for more effective cost
planning in the distribution system and resource optimisation, which will contribute to maintaining the
company's competitive advantages and ensuring its sustainable market growth. Одним із ключових чинників успіху сучасного агропромислового бізнесу є оптимізація дистрибуційних процесів, що дозволяє знижувати витрати, підвищувати швидкість і якість поставок, а також забезпечувати максимальну відповідність попиту та пропозиції. Одним із таких методів є використання економетричних моделей для виявлення закономірностей та оптимізації витрат на різних етапах дистрибуції, що дає змогу розробляти обґрунтовані стратегії управління ресурсами та покращувати фінансові показники компаній. У статті розглянуто застосування економетричних моделей для оптимізації дистрибуційних процесів на прикладі ПрАТ «Миронівський хлібопродукт», одного з лідерів агроіндустрії України, який активно впроваджує інноваційні підходи у виробництво та дистрибуцію продукції. Метою роботи є моделювання взаємозв'язку та встановлення впливу витрат на різні етапи дистрибуції для надання рекомендацій щодо їх оптимізації та підвищення ефективності. Для оптимізації витрат і збільшення продажів інноваційної продукції компанії виконано обґрунтований вибір моделі за критеріями: простота реалізації, обсяг даних, гнучкість, точність результатів і вартість реалізації. З’ясовано, що багатофакторна регресія є оптимальним вибором, оскільки має низку переваг, які роблять її найбільш релевантною для діяльності аналізованої компанії агропромислового сектору. Для побудови моделі було вибрано ключові фактори: витрати на транспортування, маркетингові витрати, сезонність попиту та частка експорту. Розроблена модель підтверджує високий рівень кореляції між факторами та рівнем продажу. Використання методу звичайних найменших квадратів (OLS) та побудова теплової карти дозволили провести детальний аналіз і зробити прогнози щодо впливу цих факторів на обсяг продажів. Основні результати показують, що найбільш значущим фактором, який впливає на обсяги продажів компанії, є частка експорту, маркетингові та транспортні витрати мають суттєвий, але менший вплив, що свідчить про великий потенціал для зростання через розширення експорту та вдосконалення логістичних і маркетингових процесів. Проведений аналіз дозволив також з’ясувати ключові проблеми, які стримують розвиток дистрибуції інноваційної продукції, та розробити рекомендації щодо їх вирішення. Отримані результати мають практичну цінність для більш ефективного планування витрат у системі дистрибуції, оптимізації ресурсів, що сприятиме підтримці конкурентних переваг компанії і стійкому її зростанню на ринку. |
URI: | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5657 |
ISSN: | 2306-4420 |
DOI: | https://doi.org/10.24025/2306-4420.1(74).2025.326274 |
Volume: | 26 |
Issue: | 1(74) |
First Page: | 44 |
End Page: | 57 |
Appears in Collections: | Том 26. Випуск 1(74) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1-4_титул.pdf | 391.34 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open | |
7-8_ЗМІСТ.pdf | 324.48 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open | |
44-57_Bilukha_Mnukhina.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.