Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2857
Title: Освіта дорослих у Європі: сутність, підходи та функції
Authors: Махиня, Наталія Володимирівна
Keywords: освіта дорослих;освіта упродовж життя;філософія освіти;функції освіти дорослих;adult education;life-long learning;education philosophy;functions of adult education
Issue Date: 2013
Publisher: Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання
Abstract: У статті розглянуті основні підходи до визначення сутності освіти дорослих у країнах Європи. Автор аналізує різноманіття функцій освіти упродовж життя у загальноєвропейському контексті. Зазначається, що не дивлячись на різницю теоретично-практичних підходів, основна мета та завдання галузі є загальновизнаними.
The article deals with the basic approaches towards adult education in European countries. The author analyzes the functions diversity of adult education training in the European context. It is noted that despite the theoretical and practical differences in approaches towards life-long learning, the main aim and general tasks of the branch remain universally recognized.
URI: https://chelpanov.eeipsy.org/index.php/eeip/issue/view/21
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2857
ISBN: 978-966-8840-94-4
Issue: 6
First Page: 477
End Page: 482
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1086-Текст статті-1510-1-10-20200304.pdf213.69 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.