Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4225
Title: Microfield of gray color in interior advertising
Other Titles: Мікрополе сірого кольору в рекламах інтерєру
Authors: Совєтна, Альона Вікторівна
Совєтний, Едуард Сергійович
Keywords: колір;інтерєр;відтінок;реклама;colour;shade;advertising;interior
Issue Date: Oct-2022
Publisher: World scientific and technical trends'2022: proceedings of International scientific conference, no 20 on October 10, 2022
Abstract: У нашій роботі аналізувалися рекламні тексти трьома мовами, зокрема сірий колір в інтер’єрній рекламі. Рідше використовуються ахроматичні кольорові позначення, але можна помітити тенденцію до активації світлих тонів – мікрополів білого та сірого кольорів. В той самий час, вони переважають у німецьких та англійських рекламних текстах.
In our work, advertising texts in three languages were analyzed, in particular gray color in interior advertisements. Achromatic color markings are less commonly used, but one can notice a tendency to activate light tones - microfields of white and gray colors. At the same time, they prevail in German and English advertising texts.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4225
DOI: 10.30888/2709-1783.2022-22-01-009
First Page: 99
End Page: 103
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16-37-PB.pdf3.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.